Santiago en begin van de terugreis - Reisverslag uit Lugo, Spanje van yvonne - WaarBenJij.nu Santiago en begin van de terugreis - Reisverslag uit Lugo, Spanje van yvonne - WaarBenJij.nu

Santiago en begin van de terugreis

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg yvonne

29 Mei 2013 | Spanje, Lugo

27-05-2013
Na mijn voorlaatste verslag hebben we nog flink wat wind getrotseerd op de Meseta. Een hoogvlakte met rechte wegen en vervelende wind tegen.
Moordend noemde Sjan het. Nou dat was het ook wel. Een dag net te ver doorgefietst waardoor je de volgende dag net niet goed uitgerust bent.
Daarna werd het beter, wel flink geklommen maar liever dat dan wind.
Twee passen overgegaan, de eerste was bij " el Cruz de Ferro" waarvan je vanaf zo'n 800 meter stijgt naar 1500 meter. Het is een belangrijk punt in de Camino. Een ijzeren kruis op het hoogste punt van de weg. Het is van oudsher een bemoedigend teken voor de pelgrims dat zij Santiago zouden halen.
Symbolisch legden zij een deel van hun last af door het werpen van een steen op de grote hoop. Huidige pelgrims houden het gebruik in ere als afsluiting van een fase en nieuwe stap op de levensweg.
Ik heb van Henny een kleine smiley gekregen voordat ik vertrok. Deze heb ik daar achter gelaten. Wie weet doet het haar ook wel goed.
Daarna volgt een spectaculaire afdaling van 15 kilometer! Verreweg de mooiste die we gehad hebben. Geweldig!! Het heeft wel iets weg van de python in de Efteling, maar dan veel leuker en veel langer

  • 29 Mei 2013 - 17:00

    Brigitte Baekers:

    Ha die Yvonne,

    Wat geweldig dat je alweer op de enorme terugweg bent.........
    Vanavond gaan Henny en ik gezellig eten in jouw huisje bij Karin en Marij.........
    het gaat je goed, ik mail wel weer, goede reis en geniet met enorme volle teugen joh!

    Groetekens van Brigitte en ook van Maxje hij mist jou wel hoor......

  • 29 Mei 2013 - 17:09

    Sjan:

    Ha Yvonneke/ fietsmaatje

    Wat was ik graag met je terug gefietst. We waren zo goed op dreef! Ik heb er alle vertrouwen in dat jij ook alleen goed op dreef blijft. Je hebt een dijk van een conditie en al heel wat zwaar werk achter de rug. Je zit nu in de flow dus je bent er zo !!

    Toy, toy en een lieve groet,
    Sjan

  • 29 Mei 2013 - 17:26

    Jeanne:

    Hoi Yvonne,
    Proficiat geweldig dat je het hebt gehaald, ben trots op je.
    Heel veel sterkte bij de terugreis.
    Groet Jeanne

  • 29 Mei 2013 - 17:36

    Gerry:

    Hoi Yvonne.
    Ik zie dat je bericht in Lugo geplaatst is, al een heel eind op de terugweg dus. Mooie stad Lugo! Wie weet zit je wel op een van die terrasjes daar. Hopelijk in een zonnetje. Dat is hier vandaag afwezig.
    Morgen Fonsgrada? Verheug je maar alvast op een afdaling na Fonsagrada. En er zullen er dan nog meerdere volgen. Na San Antolin de Ibias zou je Paso del Cono kunnen overwegen.
    Op mijn kaart staat daarna nog een pas maar die wordt door een kleine tunnel (die niet op de kaart staat) teniet gedaan. Was errrug mooi en volgens mij minder zwaar dan de pas uit het boekje.
    De weg van de pas uit het boekje zal nu wel breed geasfalteerd zijn. Ik mocht er toen niet door.
    Heel veel succes met je ondernomen terugweg. Ben heel benieuwd. Ik heb de terugweg toen eigenlijk het mooiste gevonden.

  • 31 Mei 2013 - 23:10

    Erica En Rini:

    Dag Yvonne,
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van je doel en nu ook weer veel plezier op je terugtocht. Knap.
    Groet erica en rini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 62375

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: