Ik fiets! - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu Ik fiets! - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu

Ik fiets!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

03 December 2010 | Thailand, Chiang Dao

Na een voorspoedige maar wat saaie treinreis ben ik 2 dagen geleden in Chiang Mai aangekomen. En weer was de fiets goed aangekomen, ik kon mijn geluk niet op!
Chiang Mai is wel aardig, vol met toeristen, redelijk relaxed.
Ik ben er een extra dagje gebleven. Het leek me een goed idee om daar in de omgeving een fietstochtje te maken. Om te wennen aan het weer, het verkeer en het links rijden.
Doi Suthep National Park zag er uit als een leuk uitstapje. Je kan er een tempel bezoeken en een paleis. Eigenlijk was de weg er naar toe mijn doel. Ach zo'n tempel, ze lijken allemaal op elkaar.
Pittige klim, ik kan niet anders zeggen. Ik was de tempel al voorbij maar het werd zo steil dat ik toch maar besloot om weer om te keren.
En toen werd het pas echt leuk! Full speed de berg af, snoeihard door de bochten en weg was alle vermoeidheid. Kicken!! Ja, ja ik doe voorzichtig en ja ik heb een helm op. Ik had zo hard in de remmen geknepen-ik heb me ingehouden-dat mijn voorremmen helemaal van slag waren toen ik beneden was. Na een bezoekje aan de plaatselijke fietsenmaker was het probleem snel weer opgelost. Ik zou het eigenlijk zelf moeten kunnen, maar ja toch niet zo goed opgelet op de cursus.
Vandaag zo'n 80 kilometer gefietst naar Chiang Dao. Voornamelijk langs de grote weg. Saai, veel verkeer en uitlaatgassen. Ik kwam een mede-eenzame-fietser tegen uit Canada, dat gaf wat afleiding. Dichter bij Chiang Dao werd het wel steeds mooier en rustiger. En ik zit hier in een klein paradijsje, Malee's guesthouse, een tip van Marnie. Weg van al het verkeer, midden in het groen.
Jammer eigenlijk om maar een nachtje te blijven maar ik wil morgen echt verder.

Wat leuk, al die berichtjes van jullie! Erg leuk om te lezen.
Ik ga nog een poging wagen om wat foto's te plaatsen, jullie zien het resultaat wel.
Yvonne

  • 03 December 2010 - 11:56

    Francis:

    Ik heb toch wel bewondering voor jou...

  • 03 December 2010 - 12:25

    Dorothee (Groningen):

    Leuk Yvonne,
    en wat mooi weer daar!
    Hier is het glad en koning winter (ik mag hem niet zo) heeft zijn intree gedaan.
    Ik fiets even wat minder
    Heel veel plezier

  • 03 December 2010 - 12:49

    Henny Buurvrouw:

    nou is het echt! is het echt stijl? of steil yvonne?

  • 03 December 2010 - 13:54

    Willemien:


    Leuk om je te volgen Ivon.

  • 03 December 2010 - 15:28

    Jan:

    wat een contrast, ik zit in zagreb waar een sneeuwstorm door de straten giert. niks fietsen hier,
    grappig te lezen dat je remmen bijna gesmolten zijn, ga zo door yvon.
    wacht op je fotos
    groet
    jan

  • 03 December 2010 - 16:14

    Rian:

    Hoi Yvonne,
    Heerlijk om te lezen je belevenissen. Wat ben je toch stoer daar zo in je uppie. Zie uit naar het volgende bericht.
    Hartelijke groet Rian

  • 03 December 2010 - 17:18

    Joyce:

    Hey Yvonne,

    Daar in Ghiang Mai.....dat is echt een stijl stukkie ja,ik heb daar ook gereden (maar dan wel op de scooter :-)) Ik heb nu al respect voor je!
    Geniet van je tocht en van de paradijsjes!

  • 03 December 2010 - 21:25

    Marnie:

    wat leuk dat je Malee gevonden hebt zo achteraf! En dat weet je nu ook dat het eten heel lekker is. Of ben je bij de buren geweest, de haute cuisine van The Nest?

    Enne: 80 op een dag is niet nix! Op naar een volgende mooie bestemming.

    ciao enne: fototjes altijd leuk!

    groet Marnie

  • 04 December 2010 - 10:42

    Jack:

    Ha Yvonne

    Dus al aardig aan het fietsen zoals ik lees en dat met 32 graden. Heb zelf ook al vaker in heuvelachtige landen gefietst en inderdaad na een klim heerlijk na beneden sjezen is dan een verademing.
    Hier winterd het nog volop.

    Groetjes uit "Het Zand"

  • 04 December 2010 - 11:23

    Yvonne :

    Ja juffrouw Henny je hebt gelijk, ik heb het al veranderd.
    En Marnie, het eten was inderdaad heerlijk bij Malee.

  • 04 December 2010 - 12:48

    Amy:

    ha yvonne,
    wat leuk om dit zo allemaal te lezen! super!
    voor mij alles hier weer normaal, lig alleen sinds woensdagavond in bed met flinke keelontsteking, maar moet zeggen vanaf vadaag voel ik me weer een klein beetje mens...
    geniet nog lekker daar en hou ons maar op de hoogte!
    liefs amy

  • 04 December 2010 - 17:24

    Ria:

    Hee Yvonne,
    Wat leuk om je belevenissen te volgen en wat sta je charmant op de foto met je helm op. Een helm lijkt me trouwens geen overbodige luxe als je met zo'n vaart naar beneden roetsjt, hoe zijn de wegen: keien, hobbelig? Hier is het winters. Heb deze week een bijzondere film gezien in de VF: Des Hommes et des Dieux, over 8 franse monniken die leefden in Algerije in de bergen, aanvankelijk in harmonie, maar later kregen ze te maken met geweld en terreur, ik was geboeid en geraakt door de wijze waarop de monniken spraken over hun waarden en ze ook vorm gaven. Het liep niet goed af!!, berust op feiten.
    Yvonne, fiets ze, wens je veel plezier en leuke ontmoetingen.
    Een warme groet uit een guur Den Bosch, Ria

  • 06 December 2010 - 17:32

    Martien:

    Kijk wel uit met je trekking bike want anders kan je duwen en dan haal je de tachtig km niet op een dag. Veel plezier daar. Wij glibberen wel richting het werk, greetz


  • 06 December 2010 - 18:47

    Jose Uit Deventer:

    Yvonne
    wat ziet dat er allemaal goed uit. nog heel veel plezier gewenst vanuit een koud nat sneeuwige en glad nederland
    Ik blijf je volgen

    Jose

  • 07 December 2010 - 11:12

    Loesje:

    Ha die Yvon

    Jeetje wat een avontuur en wat vind ik het knap van je dat je dit allemaal durft en doet!
    Het lijkt me trouwens heel mooi en relaxed daar. Krijg steeds meer zin of effetjes over te komen, want hier is het niet normaal grijs wit, koud en mistig, geen bal aan!
    Wat een grappig verhaal van die monnik die houdoe zei. Misschien een brabander geweest in een vorig leven??
    Wel jammer dat je weinig aanspraak hebt, goed idee om tegen je fiets te praten, hoef je ook niet moeilijk te doen met de taal, gewoon lekker op zijn Yvons praten haha. Die leuke mensen kom je nog wel tegen, tenslotte is je avontuur nog maar net begonnen.
    He vrouwke geniet met volle teugen en take care!
    Liefs Loes

  • 07 December 2010 - 13:02

    Nog Een Keer Loesje:

    sorry foutje, vorig bericht hoort bij het volgende reisverslag!!

  • 09 December 2010 - 19:58

    Gerrie Van Raak:

    Go Yvonnne ,
    geweldig wat een lef om zo op vacantie te gaan en om zo weer eens iets van jou te horen
    nog heel veel fiets plezier en genieten van de omgeving veel fotos maken
    hier is het ook mooi wit van de sneeuw en het vriest een beetje af en toe nog niet genoeg om te schaatsen
    heel veel liefs van m ij

  • 11 December 2010 - 04:05

    Jolanda:

    Wow, hoe jij die bergen af durft te suizen!!! Dat doe ik je niet na. Lijkt me doodeng. Maar je had al nooit problemen met de achtbaan - hoewel: dat is tenminste nog veilig en gecontroleerd. Kijk je wel een beetje uit?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Dao

Op de fiets!

Op de fiets door Thailand en Laos!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2011

Weer thuis.

26 Januari 2011

De terugweg.

18 Januari 2011

Avontuur bestaat!

10 Januari 2011

Weer in Thailand

03 Januari 2011

En een gelukkig nieuwjaar!
yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 62462

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: