Weer thuis. - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van yvonne - WaarBenJij.nu Weer thuis. - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van yvonne - WaarBenJij.nu

Weer thuis.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

02 Februari 2011 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Inmiddels ben ik al weer een paar dagen thuis, maar ik wil nog even een afsluitend verhaaltje schrijven.
De laatste dagen waren nog druk en warm. Vanuit Nakhon Ratchasima heb ik de trein gepakt naar Bangkok. Een boemeltreintje!
Ik had liever een express trein gehad maar dan zou ik pas laat in de middag kunnen vertrekken en ik wilde wel een beetje op tijd in Bangkok zijn. Dus dan maar even behelpen.
Het was nog wel een gedoe om mijn fiets in de trein te krijgen. Het was een instap van zo'n anderhalve meter en een jongen hielp me om de fiets er in te tillen.
Maar toen de fiets er eenmaal in was kwam de conducteur en die vond dat de fiets in een andere coupe moest. Dus dat ding er weer uit! Ik werd er helemaal zenuwachtig van, jongens....doe toch voorzichtig met mijn mooie fiets!
Verder was de treinreis best wel relaxed. De conducteur die een hele jolige man bleek te zijn gaf me een plaatsje bij drie jonge meiden en vond dat wij elkaars taal maar moesten leren. Het is er niet van gekomen….
Het was reuze gezellig in de trein, mensen die een praatje kwamen maken, of een poging daar toe deden en mijn fiets kwamen bewonderen.
En dan al dat eten. In Thailand hoef je nooit te verhongeren. Om de haverklap komt iemand langs die eten aanbiedt. Fruit, groente, drinken, snacks, vlees op stokjes, complete verpakte maaltijden. Het lijkt nooit op te raken!
Bangkok was druk, warm, rumoerig en vermoeiend. Het hotel wat ik had verdient geen ster dus ik ging er 's morgens vroeg uit en kwam 's avonds laat pas weer terug. De eigenaar was wel erg behulpzaam en het lag vlak bij het station en vlak bij de bus naar het vliegveld. En goedkoop! Dus dat waren redenen genoeg om er toch maar te blijven. En....de doos voor mijn fiets stond er nog.
In Bangkok ben ik dus maar een beetje gaan shoppen. Eerst naar MBK, Mah Boon Krong, een enorm shopping centrum waar ze echt alles hebben.
Wikipedia zegt hierover:

Het winkelcentrum heeft 7 verdiepingen is 330 meter lang, heeft ruim 2500 winkels en 150 eet en drank stalletjes/restaurants die een ruimte innemen van 89.000 vierkante meter. Toen MBK in 1985 openging was het het grootste winkelcentrum van Azië. MBK is vooral bekend vanwege de hoeveelheid kleine winkels waar men kan afdingen zoals mobiele telefoons en andere elektronica. Het winkelcentrum is erg populair bij jongeren omdat je er vaak goedkope kleren en gadgets kunt krijgen. In 2003/2004 is het gerenoveerd. Gemiddeld trekt het MBK Center 105.000 mensen per dag, waarvan ongeveer 30.000 toeristen

Het is maar goed dat het gat in mijn hand niet al te groot is, je zou er bankroet vandaan kunnen komen als je gevoelig bent voor alle verleidingen.
Ik heb me dus ingehouden hoewel ik getwijfeld heb over een I-phone, een I-pad en een dure digitale reflexcamera! Toch maar niet gedaan, ik heb me alleen laten verleiden tot het kopen van een mooie leren tas.
’s Avonds naar Khoasan Road en omgeving, het backpackers walhalla van Bangkok. Leuk om daar gewoon een beetje rond te lopen en te kijken. Ook daar weer veel eten!
En natuurlijk heb ik me voor de laatste keer Thais laten masseren. Heerlijk!
De volgende dag, zaterdag, de dag van vertrek eerst mijn fiets weer ingepakt. Ik krijg er handigheid in, het ging sneller dan de eerste keer.
Daarna naar Chatuchak weekend market, een van de grootste markten van de wereld zegt men.
Als je van markten houdt moet je hier zeker naar toe. Hou je er niet van dan moet je er ook naar toe want dit is toch wel heel erg bijzonder.
Ze hebben er letterlijk alles, van kitsch tot design, kleren, huishoudelijke artikelen, meubels, sieraden, souvenirs, zijden stoffen, planten, huisdieren. En o ja….eten natuurlijk, heel veel eten! Het ging me bijna tegenstaan!
Het is een doolhof van smalle gangetjes met kleine winkeltjes. Het beste kan je een plattegrond meenemen, de markt is onderverdeeld in sectoren die genummerd zijn. De kraampjes hebben op de plattegrond een bepaalde kleur wat weer aangeeft wat ze verkopen. Op heel veel plekken vind je pin-automaten. En, al datgene wat je gekocht hebt en wat te groot is voor je koffer of tas kan je ter plekke laten opsturen naar huis.
Het is niet te geloven, Ik heb mijn ogen uitgekeken!

Maar, tijd om naar huis te gaan….het ging zo voorspoedig dat ik me op Schiphol, terwijl ik mijn fiets weer rijklaar stond te maken verbaasde hoe probleemloos alles verlopen was. Ik had het niet beter kunnen wensen, geen gekke dingen meegemaakt, niet verdwaald, met de fiets alles goed gegaan. Nog niet eens een lekke band gehad! Bijna saai…

Nu weer thuis. Op zondagmiddag heb ik gewoon zitten genieten van de stilte in mijn huis. Ik was de herrie en de drukte in Thailand wel een beetje zat! Waar ik meer moeite mee had was de kou, maar ook dat begint alweer te wennen.
En al een dagje gewerkt. Leuk om mijn collega’s weer te zien! Ze hadden een paar van de meest charmante foto’s van mijn weblog afgeplukt, uitgeprint en her en der opgehangen. De grapjassen!!

En nu….voor de statistieken:
Ik heb in 41 verschillende bedden geslapen.
De goedkoopste was 3 euro, de duurste 44 euro.
Ik heb ongeveer 760 keer “Sabaidee” geroepen.
Ik ben één ons aangekomen! (grrr….)
Ik heb per vliegtuig 19.360 kilometer afgelegd.
Per trein 970.
Per boot 300.
In een pick-up truckje 6 kilometer.
En per fiets….hier komt-ie: 3575 kilometer.
Het meeste wat ik op een dag heb gedaan is ruim 142 km, het minste 4 km.
Het hoogste gemiddelde: 58.9 per uur!

Ik heb een onvergetelijke reis gehad. Geweldig om te fietsen in Azië. Ik heb me ook erg veilig gevoeld. Geen enkele situatie waarin ik me niet prettig voelde. Ook wat betreft verkeersveiligheid. Ze houden echt rekening met je en er is ruimte genoeg voor fietsers. Ik vond het nog leuker dan ik verwacht had en ik ga dit zeker nog een keer doen.
Ook is het aantal kilometers meer geworden dan ik verwacht had. Fietsen werkt echt verslavend, maar het is wel een leuke verslaving.
Ik vond het ook erg leuk om dit reisverslag bij te houden en dit is mede te danken aan alle belangstelling.
Ik heb enorm genoten van al jullie reacties en ik wil iedereen daar heel hartelijk voor bedanken.
Wie weet tot een volgende reis, ik heb al weer een plannetje…Ik hou jullie op de hoogte.
Yvonne

  • 02 Februari 2011 - 18:39

    Wendy:

    Nou Yvonne,

    Inmiddels hebben we elkaar op het werk alweer gezien!
    Je hebt een lekker kleurtje gekregen en het is fijn dat jouw stoel in de koffiekamer weer opgevuld is (waar moet ik nu zitten.......).
    Fijn dat je nog een afrondend stuk hebt geschreven want een boek zonder laatste hoofdstuk werkt toch onbevredigend. Gelukkig is het een open einde dat maakt dat je fans alweer uitkijken naar je nieuwe reiservaringen! Deze fan in ieder geval wel. Yvonne er ligt op jou na je pensioen een mooie cariere als reisboekenschrijfster te wachten!

    X Wendy

  • 02 Februari 2011 - 18:49

    Marnie:

    he wat een leuk laatst niewtje Yvonne en wat verrassend om je zondag te treffen.
    Wat een fijne statistiek, die ga ik onthouden in de berichtgeving.

    Bart vroeg gisteren nog: heeft Yvonne ook echt lekker kilometers kunnen maken? Ja, dus!

    Lekker acclimatiseren in het Bossche!

    tot ziens Marnie

  • 02 Februari 2011 - 19:36

    Jolanda:

    Yvonne, leuk dat je weer thuis bent! Ik zal je niet meteen komen opzoeken, want je krijgt vast heel veel belangstelling zo in het begin, maar binnenkort nodig ik je zeker uit voor een kopje Nespresso en/of een glaasje wijn. Wat heb ik genoten van je reisverslagen, inclusief je geweldige, afsluitende verhaal. De foto's zijn ook steeds zo goed getroffen. Je hebt echt een fotografisch oog. En ondanks al dat lekkere eten één onsje aangekomen. Komt door al dat fietsen natuurlijk. Geweldig toch! Ben blij voor je dat alles zo voorspoedig is verlopen en ook dat thuiskomen niet tegenvalt ondanks de kou. Hoop je gauw te zien. Warme groet, Jolanda

  • 02 Februari 2011 - 20:13

    Maria:

    Home sweet home..
    Weer welkom thuis en op je werk!
    Gezellig dat je er weer bent!

  • 02 Februari 2011 - 23:20

    Rieki:

    Hoi Yvonne, leuk dat je weer thuis bent en het zo goed is gegaan en bevallen. Ik vind het toch een hele onderneming hoor, chapeau! tot gauw ziens, Rieki

  • 03 Februari 2011 - 08:31

    Anneke En Henk:

    Yvonne,
    Welkom thuis, jij bijzonder bedankt voor je mooie reisverslag we hebben ervan genoten.
    En wat vliegt de tijd het is allemaal alweer voorbij, echter in de toekomst gaat er wel weer wat van start toch.

  • 03 Februari 2011 - 09:41

    Henny:

    wat een lekker eten allemaal!
    dank voor je mooie verhaaltjes en foto's
    leuk dat je er weer bent

  • 03 Februari 2011 - 11:11

    Thea &Theo:

    Hallo Yvonne,

    Welkom thuis.

    Hebben jouw reisverslagen/foto's met heel veel plezier gelezen/bekeken.
    Wanneer komt je boek uit? Wij schrijven ons al vast in!

    Groetjes

  • 03 Februari 2011 - 15:27

    José:

    Hoi Yvonne
    Wat fijn dat je weer thuis bent en dat het allemaal zo goed is gegaan. En wat kan jij fietsen, zeg.
    Ik maar opscheppen dat mijn vriendin in Tailand aan het fietsen is; zo ongeveer 2500 km.!! Maar het zijn er dus ruim 1000 meer geworden, ongelooflijk. Petje af hoor.

    We belleb binnenkort.

  • 03 Februari 2011 - 16:47

    Monique:

    De afsluiting, de afsluiting van een volgens mij geweldig avontuur!
    Fijn om je vanochtend weer te zien, fijn dat je heelhuids weer thuis gekomen bent!!
    Geweldige prestatie..al die statistieken. Jammer van dat ene "onsje". Na die Bossche bol van vandaag zal er nog wel eentje bijkomen :) :) (je weet wie het schrijft he).

    Zoals ik vanochtend al tegen je zei: "Je kunt met gemak een tweede carriere beginnen..die van schrijfster" Dat wordt een bestseller!

    Gr Monique

  • 03 Februari 2011 - 19:54

    Rian:

    Hoi Yvonne,
    Geweldig dit laatste verslag. Wat heb jij genoten! En wat zie je er goed uit! Ik vind het echt een knappe prestatie die fietstocht en ben blij voor je dat je geen enkele "tegenslag" hebt gehad. Ik kijk uit naar je volgende plan. Een hartelijke groet Rian

  • 03 Februari 2011 - 21:45

    Joyce:

    Ha Yvonne,

    Welkom thuis! Wat gaat de tijd toch snel he, maar zoals iedereen heeft kunnen lezen heb je gelukkig een hele mooie en veilige reis achter de rug. Ik ben erg benieuwd naar je volgende plannen! Ik zal in zuid-afrika eens voor je rondkijken.
    Geniet ook weer van het thuis zijn en het werk!

    Groetjes Joyce

  • 04 Februari 2011 - 17:50

    Amy:

    Ben blij dat je er weer bent en bedankt voor de koelkastmagneten!!!
    tot maandag weer! x amy

  • 06 Februari 2011 - 19:43

    Greetje:

    Hoi Yvonne,
    WELKOM THUIS!!!!!
    Ben blij je de 18de weer te zien.
    Liefs,
    Greetje

  • 07 Februari 2011 - 10:00

    Corrie:

    Jeeeee, ze is er weer, samen met haar doos. ;}
    GEZELLIG !!!
    Gelukkig vind jij het ook gezellig om ons weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Op de fiets!

Op de fiets door Thailand en Laos!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2011

Weer thuis.

26 Januari 2011

De terugweg.

18 Januari 2011

Avontuur bestaat!

10 Januari 2011

Weer in Thailand

03 Januari 2011

En een gelukkig nieuwjaar!
yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 62446

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: