Weer in Thailand - Reisverslag uit Nakhon Phanom, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu Weer in Thailand - Reisverslag uit Nakhon Phanom, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu

Weer in Thailand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

10 Januari 2011 | Thailand, Nakhon Phanom

Hallo allemaal,

In Vientiane heb ik niet veel gedaan. Ik voelde me ook een dag of twee niet zo lekker. Mijn darmen wat van streek(ik zal jullie de details besparen!), geen zin om te fietsen en erger nog, geen zin om te eten! Maar goed, het was van voorbijgaande aard. Na een paar dagen ging het weer prima. Besloten om terug te gaan naar Thailand en daar de Mekong te volgen naar het zuiden. Ik had gehoord dat de weg naar het zuiden in Thailand mooier is dan in Laos.
Om de grens over te steken moet je de Mekong over en dat kan via de " Vriendschapsbrug" die een eindje buiten Vientiane ligt.
Langs prachtige paadjes, onverharde wegen en via leuke dorpjes ben ik daar naar toe gefietst. Zo'n 50 kilometer, het kan sneller maar dan via de gewone autoweg die wat saaier is.
Heerlijk zo langs de Mekong. De dorpjes waar de tijd stil lijkt te staan, de prachtige vriendelijke mensen. Wat is dit leuk!!
Op en bij de brug raakte ik even helemaal het spoor bijster. Had het gevoel dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd, nauwelijks iemand die Engels sprak. Ik moest een weg op waar duidelijk stond dat het voor fietsers verboden was! Toch werd ik daar naar toe gewezen. Vreemd...

Eenmaal in Thailand, Nong Khai, ontmoette ik opnieuw Joseph en Paul, twee mannen uit Australie die ik al een aantal keren ben tegen gekomen.
Met hen fiets ik nu al een dag of drie. Nice guys, prettig om mee te fietsen en leuk gezelschap. Ze hebben een pittig tempo zodat ik af en toe flink moet trappen om ze bij te houden. Maar dat stimuleert me wel. Als ik alleen fiets ben ik wat luier, ik ga wat langzamer en stap wat vaker af.
Daardoor heb ik de afgelopen dagen flink wat kilometers gemaakt en heb ik gisteren zelfs een persoonlijk record gebroken. Ruim 140 kilometer in een dag!
Het ging wel goed. Veel vlak fietsen, asfalt maar ook wel wat heuvels, veel vals plat en wind tegen. Dus ik heb er wel voor moeten werken. Gelukkig hebben die mannen me regelmatig uit de wind gehouden.
En na 140 kilometer heb ik het ook wel gehad hoor op die fiets! Met name mijn billen beginnen dan toch wel heftig te protesteren!
En als beloning voor een zware dag zitten we nu in een geweldig hotel in Nakhon Phanom.
Brandschoon, echt warm water uit de douche, heerlijk bed, flatscreen tv, (met het merendeel van de zenders Aziatisch, dus zoveel heb ik er ook niet aan), airco, koelkast en balcon. En dat alles voor slechts elf euro! Goeie deal! Geen mooi uitzicht, dat niet.
Dat hadden we dag daarvoor wel, maar ook: een heel legertje mieren in de badkamer, geen warm water en geen slot op de deur. En een achterdeur die helemaal uit zijn voegen viel toen ik 'm probeerde te openen. Heb die poging dus maar opgegeven.
Dat vind ik ook wel een van de leuke dingen van reizen, iedere dag weer een ander plekje en iedere keer zo verschillend.
Het was verder ook een dorp van niks waar we overigens wel verrassend lekker gegeten hebben, om mijn favoriete onderwerp maar weer eens aan te snijden.
Hot pot, een soort soep die je zelf klaarmaakt aan tafel. Met vis, vlees, noedels en heel veel verse groenten! Heerlijk. Kosten: vijf euro voor 3 personen, het is niet te geloven.

Vandaag een rustdag. Morgen weer zo'n honderd kilometer naar Mukdahan en dan weer terug naar Laos.
Om 5 uur gaan we een tochtje maken op de Mekong om de zonsondergang te bewonderen.
Veel liefs en tot het volgende verslag!
Yvonne


  • 10 Januari 2011 - 08:33

    Rob:

    Hallo Yvonne, ja het wordt tijd om 'ns te reageren op jouw mooie reisverslagen, vanuit een waterrijk Limburg ("anders flikker jij me van je vriendelijst":-)). Ik geniet er iedere keer weer van. 140 km op één dag !!! Knap hoor. Ja, zo'n soeppotje zelf "brouwen" lijkt me wel een kolfje naar jouw hand. Prettige rustdag.

  • 10 Januari 2011 - 10:33

    Jolanda:

    Alweer een mooi verslag van jouw vele kilometers door Azië! Je zet er flink de vaart in - 140 km op één dag. Een topprestatie hoor. En ook lekker eten. Dat is natuurlijk een van de voordelen van het reizen door landen in Azië: dat eten en overnachten er zo goedkoop is. Gezellig ook dat je regelmatig leuke mensen tegenkomt om een stukje mee op te trekken. Zoals die Australiërs nu weer.
    Geniet lekker verder en tot horens. Lieve groet, Jolanda

  • 10 Januari 2011 - 12:27

    Willemien:

    Ivon,

    Ik heb vandaag eens uitgebreid te tijd genomen om al je verhalen en foto' 's te bekijken.Het is om jaloers op te worden, wat maak je veel mee en wat een heerlijk weer is het en wat een mooie dingen en mensen kom je tegen. Het lijkt me een reis om nooit te vergeten,blijf er voorlopig maar van genieten.

  • 10 Januari 2011 - 16:51

    Jeanne Voets:

    Hoi Yvonne,
    De kilo's vliegen er wel af na zo'n 140 kilometer en de problemen met je billen krijg je cadeau. Maar wel weer een geweldig verhaal en mooie foto's. ben blij dat je geniet zelfs van de 2 mannen.
    Fiets maar lekker door en heel fijn dat je ons mee laat genieten van deze reis.
    Ben benieuwd hoe de zonsondergang is, maak maar veel foto's.
    Veel plezier daar en groeten.

  • 10 Januari 2011 - 19:00

    José:

    Geweldig! 140 km. fietsen op een dag. Ik doe je het niet na; ik vind de helft al veel.
    Leuk dat je een paar jongens hebt ontmoet en dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Geniet maar lekker!!.

  • 11 Januari 2011 - 11:02

    Hanneke, Paul, Rose:

    O Yvonne wat is dat toch genieten in zo'n prachtig land!!! Wij zijn echt jaloers....al doen ook wij je niet na wat dat fietsen betreft! Wat ben je toch een kanjer.
    En met drie personen lekker eten voor vijf euro maakt het dan toch helemaal af! Geweldig.
    Verzorg je billetjes maar goed!

    Geniet en tot een volgende keer. Liefs Hanneke, Paul en Rose

  • 11 Januari 2011 - 12:34

    Bram:

    Je dienstrooster is klaar............................

  • 11 Januari 2011 - 19:29

    Marnie:

    kijk eens Yvonne wat een mens allemaal niet kan: 140 op een dag is niet niks, ik kan het weten!

    Wat leuk dat je er zo van geniet. Ik zie weer terug hoe heerlijk relaxed het allemaal is op je foto's, erg leuk dat je er zoveel tijd in stopt voor het thuisfront!

    Goed de totaalstand onthouden he op het eind, dat kan zo de geschiedenisboeken in!

    Geniet ze
    groeten vanuit een nat Den Bosch, na alle kou en sneeuw. We liggen alweer een ,etertje hoger met ons schip van al dat smeltwater!
    Marnie

  • 12 Januari 2011 - 16:16

    Thea & Theo:

    Reisverslag en foto's geweldig! Wanneer komt je boek uit? Ook van ons nog een hjeel gelukkig Nieuwjaar. Geniet van de rest van je vakantie. De groetjes van T&T

  • 13 Januari 2011 - 19:16

    Nicolette & Stephan:

    hallo yvonne, leuk dat je dit stuk van thailand ook nog even fietst !
    ga je ook nog naar het bolaven plateau in zuid-laos ? waar ga je het land in ? via udon ratchathani ?
    in de buurt van sisaket ligt een speciale khmer tempel 'Prasat Khao Phra Wihan' de tempel ligt op cambodjaans grondgebied, maar de ingang ligt in thailand. ik weet niet of ze nog open is, want het is nogal een betwist gebied ! gelukkig is de tempel niet gerestaureerd en ligt erg mooi op een plateau.
    dus fiets daar ook nog even naar toe ! een kilometertje meer of minder maakt in jouw geval niets meer uit. nu kun je in het vervolg ook gewoon even naar hasselt fietsen.
    yvonne, geniet er nog van, lekker eten hmmm en tot je volgend bericht !
    groeten

  • 13 Januari 2011 - 19:21

    Nicolette & Stephan:

    yvonne, even nagekeken: den bosch-hasselt is maar 105 km ! dus dat is een makkie !

  • 14 Januari 2011 - 18:35

    Marietje En Gerard:

    Hallo Ivonne, we genieten van je reis verhaal 140 km op een dag dat is heel veel. we wensen ook jou nog alle goeds voor 2011 en nog veel fietsplezier.
    Groeten.

  • 15 Januari 2011 - 20:09

    Tess(dochter Corrie):

    Hey Yvonne,

    Wat heerlijk zeg!! Dat jij daar, op de fiets nog wel!!, door Zuid-oost azie aan het reizen bent. Tegek! En wat zul je veel zien als je zo op de fiets het hele land door crossed! Daar heb ik echt bewondering voor. Ik ben natuurlijk ook in deze landen geweest en heb er supertijden beleefd! In vietnam heb ik samen met anna die ik daar tegen kwam een easy riders trip gedaan,.. 5 dagen op de moter door vietnam getoerd,.. het was tegek! Je ziet zoveel meer van het land op die manier!

    De mekong heb ik met een longtalbootje bevaren,.. 2,5 dag in een bootje met je billen op een harde, houten plank,.. het is weliswaar op een andere manier maar daar krijg je ook harde billen van! ;)

    Ik wens je ongelooflijk veel plezier op je reis! Het wakkert bij mij mijn reislust wel weer op! Heerlijk!

    Veel liefs van Tess en ook van je collega corrie.

  • 15 Januari 2011 - 21:58

    Amy:

    ha yvonne,
    echt super wat je allemaal doet daar, en nu nog met 2 stoere australische dudes ook:)
    geniet ervan en tot snel weer!
    ik heb mijn skivakantie er ook weer op zitten, maar versalg daarvan krijg je wel weer als je terug bent!
    liefs amy

  • 17 Januari 2011 - 06:44

    Ilse:

    Geniet van die laatste 13 dagen he? Mooie foto's weer. Had graag een stukje gedeeld met je... Maar hier gaat het regenen vandaag. met 8 graden (zacht, noemen ze dat hier ;-)) Dus zo maar op naar t werk....

  • 17 Januari 2011 - 20:18

    Nina (unit 6):

    Wauw 140 km weggetrapt!!!! pff word al moe als ik er aan denk!!!! Respect!!
    Gave foto's ook Yvonne...echt leuk om je te volgen

    succes verder met je reis..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Nakhon Phanom

Op de fiets!

Op de fiets door Thailand en Laos!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2011

Weer thuis.

26 Januari 2011

De terugweg.

18 Januari 2011

Avontuur bestaat!

10 Januari 2011

Weer in Thailand

03 Januari 2011

En een gelukkig nieuwjaar!
yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 62431

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: