Vervolg op het verslag van gisteren! - Reisverslag uit Maintenon, Frankrijk van yvonne - WaarBenJij.nu Vervolg op het verslag van gisteren! - Reisverslag uit Maintenon, Frankrijk van yvonne - WaarBenJij.nu

Vervolg op het verslag van gisteren!

Blijf op de hoogte en volg yvonne

28 April 2013 | Frankrijk, Maintenon

Genieten doe ik met volle teugen van het landschap! Alles staat in bloei. Allerlei soorten kersenbloesem, de forsythia, de magnolia. In de bermen paardebloemen en madeliefjes. En onafzienbare velden met uitbundig bloeiend koolzaad. (Colza in het Frans, nooit geweten...)
Het is zó mooi dat ik dat ook af en toe hardop tegen mezelf roep! Dit is echt het mooiste seizoen.
Het is Voorjaar Voorjaar Voorjaar!!!

Ik heb al een keer in een Gîte d'etappe geslapen. Dat zijn plekken waar pelgrims voor weinig geld kunnen overnachten. Er is er een in Compiegne in een oude kerk. Fijne plek. Een slaapzaal met 10 bedden en een keuken.
Het leek er eerst op dat ik de enige zou zijn die nacht, maar rond half acht kwam Dirk binnen, een fietsende Belg. Hij vulde gelijk de hele ruimte, letterlijk en figuurlijk. Groot, energiek, druk, maar op een prettige manier. Hij was zijn tocht ook nog maar net begonnen en was al hopeloos verdwaald, had een lekke band gehad en was geholpen en weer op de goede weg gezet door behulpzame omstanders. Dit alles kon hij op een zeer onderhoudende en humoristische manier vertellen.
Van hem kreeg ik een Jacobsschelp toen ik hem vertelde dat ik de mijne was kwijtgeraakt (nogmaals sorry Gerry) die nu achter mijn zadel hangt. Ik kom hem vast nog wel eens tegen, hij ging via Parijs waar ik met een grote boog omheen ben gegaan.

Gisteren was veruit de zwaarste dag. Pech met de overnachtingsplekken. Zeker drie kilometer omgefietst (geklommen! grrr...voor niks!)voor een gîte die dicht bleek te zijn, voor een hotel gestaan dat "complet" was en nog een gîte waar ik geen gehoor kreeg.
Uiteindelijk op een camping beland. Eigenlijk nog te koud om te kamperen, maar ja ik had geen keus. Ik lag al om acht uur diep in mijn slaapzak.
Maar ach, een echte pelgrim moet ook afzien af en toe om zo tot zijn of haar eigenste diepste binnenste zelf te komen....of zoiets...
Nu zit ik in een hotelletje, eenvoudig, maar goed. Met internet!
Morgen doe ik een kort dagje denk ik. Ik hoef niet zo heel ver naar Chartres. Daar heb ik dan een halve dag om de stad te bekijken.

De GPS vind ik geweldig! Het is zo fijn fietsen met dat ding. Nooit meer verdwalen, geen zenuwachtig gedoe meer met kaarten waar ik toch niks van snap. Geen twijfels van zit ik wel goed? Geen ergernissen van kilometers verkeerd rijden. Moeiteloos word ik door de grote steden geleid, zonder dat ik van de fiets af hoef te stappen. Gewoon het lijntje volgen! Het scheelt zoveel tijd waardoor ik meer tijd overhou om te genieten.
Dé oplossing voor mijn gebrekkig oriëntatievermogen!
Met dank aan iedereen die er aan heeft bijgedragen.
Yvonne

  • 28 April 2013 - 21:13

    Frank:

    Alleen een beetje jammer dat je wordfeut hebt gerisignd. Maar vooruit, ik vergeef een pelgrim nogal gauw he....

  • 28 April 2013 - 21:26

    Gerry:

    Gisteren heb ik je verslag gelezen, was helemaal doorgekomen! Ze zullen wel klaar zijn met het onderhoud. Je hebt je gites gevonden. Die in Compiegna zag er mooi uit, maar ben toen verder gefiets die dag. Fijn dat je gps zo goed bevalt en dat je daardoor meer kan genieten.
    Er zijn dus al meer pelgrims onderweg op de fiets! Gezellig. Groet.

  • 28 April 2013 - 21:39

    Rian:

    Hoi Yvonne, Fijn dat je zo kunt genieten. Leuk om je verslagen te lezen, geniet ik lekker mee! Groetjes

  • 28 April 2013 - 21:42

    Jose:

    Hoi Yvonne

    Wat fijn dat het zo lekker gaat, ik vind het zo knap van jou. Geniet er van en ik,blijf je volgen
    Groetjes

    Nicht Jose

  • 28 April 2013 - 22:31

    Annemieke:

    Hi Yvonne
    Leuk te lezen dat je het erg naar je ziin hebt. Je schiet aardig op!!! Alles bloeit bij jou.

    Ben geland in 'n veel te duur hotel, maar ik was zo verkleumd, dat ik geen zin meer had om verder te kijken.
    Kom vandaag uit de eifel. Steen en steen koud. er staat nog niets in bloei.
    , maar dat komt nog. Tot volgende keer! Annemieke


  • 29 April 2013 - 12:22

    Anneke En Henk:

    Yvonne,
    Het tempo zit er weer goed in en we zijn niet meer bang dat je de weg kwijt raakt.
    We blijven volgen, zijn nu in Oldenzaal.

    Anneke en Henk

  • 29 April 2013 - 15:57

    Corrie Jacobs:

    He die Yvonne,
    Hier dan eindelijk een berichtje van mij. Gij zijt goe bezig!!!! Ik ben keitrots op jou!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik denk de hele dag aan jou ;} en wil jou al zeker sinds dat we jou uitgezwaaid hebben mailen maar................Het lukte mij niet. Godverde..............
    Niet vreemd want zoals jij weet ben ik een digabeet.
    Hoop dat ik nu wel jouw verslagen kan gaan volgen en zal ik zeker gaan reageren.
    lieve groetjes voor onze stoere Yvonne.
    X Corrie.
    p.s. Ik vat er morgen {Koninginnedag} eentje op jou en dan doe ik net alsof ik met jou op ons speciale en bekende terrasje zit. Succes!!!!!!!!!

  • 29 April 2013 - 18:59

    Mieke Swaans:

    Hee Yvonne,
    ja, mooi he, de natuur volledig in bloei. Ik ben net 3 dagen in Zuid-Limburg geweest met mijn busje en daar stond ook al alles in bloei! Prachtig!
    Hee Yvonne, zag ik het nu goed dat de fietstocht ook wordt aangegeven met schelpjes? Ben je die route ook aan het fietsen? Of staan die tekens maar op enkele plaatsen? Voor jou in ieder geval dus niet noodzakelijk met je GPS! Heeeeeel modern!
    Geniet lekker verder, wij houden het hier in Den Bosch wel allemaal in de gaten. Ik hoef alleen maar ff naar beneden te kijken, en dan weet ik precies hoever je bloemetjes in je bloembakken al weer gegroeid zijn.
    groet, Mieke

  • 29 April 2013 - 23:40

    José:

    Fijn dat alles zo goed gaat en dat je er zo van geniet.
    Wat ben je toch een kanjer. Ik vertel het aan iedereen in mijn omgeving. Ben echt trots op zo'n vriendin!!
    Erg leuk om jouw verhalen te lezen.

    Succes en tot de volgende keer,
    Kus, josé

  • 30 April 2013 - 12:18

    Rini En Erica:

    Dag yvonne,
    Rini en ik hebben gezellig gegeten in je huis, was wel vreemd dat je er zelf nie twas, maar de sfeer van jou hangt er nog.
    Fijn dat de GPS een goed ondersteuning is. En ja tegen de helling op fietsen, daar hebben ze tegenwoordig ook iets voor, maar daar wil jij dan nog niet aan. Maar een volgende keer wel denk ik, je moet met je tijd meegaan.
    veel plezier en geniet
    rini en erica

  • 30 April 2013 - 21:52

    Marjan ( Van Eeden):

    Hoi Yvonne, wat leuk dat je hier je verslag deelt! Ik ga je volgen en wat ben je al ver!! Lekker genieten van de mooie lente, je fietst inderdaad in een prachtig seizoen en nu het zo lang koud blijft kun je extra lang genieten! Hier zijn de narcissen pas uitgebloeid, de tulpen moeten nog beginnen, kun je nagaan, morgen al 1 mei.
    Heb het goed! Hartelijke groet! Marjan

  • 01 Mei 2013 - 17:38

    Jacquie Saint:

    Hoi Yvonne
    Wat leuk dat jij dit doet. Ik leez met veel plezier jouw verslagen en wens je veel success en plezier in jouw reis. Liefs Jacquie Saint.

  • 01 Mei 2013 - 19:00

    Loes:

    He kanjer

    Wat een koersbenen zul jij weer ontwikkelen van al dat gezwoeg op en af. Onze nieuwe koning doet het volgens mij niet na haha.
    In ieder geval heel leuk om je avonturen weer te mogen volgen.
    Ga zo door en de groetjes
    Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 62346

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: