Na één week! - Reisverslag uit Maintenon, Frankrijk van yvonne - WaarBenJij.nu Na één week! - Reisverslag uit Maintenon, Frankrijk van yvonne - WaarBenJij.nu

Na één week!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg yvonne

27 April 2013 | Frankrijk, Maintenon



Na één week! 28 april 2013
Zo, een week onderweg, tijd voor een verslag.
Vorige week zaterdag om een uur of 11 vertrokken. Uitgezwaaid door een aantal lieve, leuke mensen. Het was zo gezellig dat ik er moeite mee had om weg te komen. Maar ja, het moest toch maar eens gebeuren.
Twee buurvrouwen zijn een stuk met me meegefietst langs het Drongelens kanaal. Daarna ben ik doorgefietst naar Loon op Zand waar ik uitgebreid geluncht heb bij Sjan.
Plannen gemaakt voor als zij straks naar Zuid Frankrijk komt, we hebben er allebei zin in.
Ze is nog een stukje meegefietst, afscheid genomen op het Bels Lijntje, zij weer terug naar huis en ik door naar mijn eerste overnachtingsadresje in Baarle Nassau.
Tot aan Doornik, oftewel Tournai, had ik de overnachtingen geregeld, drie adressen bij "Vrienden op de fiets" en een in een jeugdherberg. En ja, voor de grapjassen die hier op menen te moeten reageren, ik mocht er in!
Inmiddels zit ik nu in de buurt van Chartres en heb ik al ruim 650 kilometer op de teller staan.
Het gaat goed, ik kom steeds meer in het ritme van het iedere dag fietsen.Het is de eerste dagen warm geweest, zo warm dat ik er een verbrand hoofd van heb. Eigen schuld, niet ingesmeerd. Gisteren en vandaag is het wat minder zonnig en wat frisser. Gisteren zelfs regen, geen stortbuien maar van die fijne regen waar je stiekem erg nat van wordt. Heb uiteindelijk de regenbroek aangedaan, ook om mezelf warm te houden.
Soms is het ook wel heel hard werken hoor want ik heb al flink wat klimmetjes gemaakt. Van die echte gemene kuitebijters, sommige van wel tien procent! (O jee, en dan straks die Pyreneeën...)
Als ik moe ben dan vervloek ik die hellingen, het is ook zo onpraktisch. Eerst moet je er op, en dan er weer af. Wat een energieverspilling! "God, had het toch plat gehouden"
Maar als ik even later ontspannen naar beneden rol en geniet van de prachtige vergezichten denk ik weer:"Ach, toch wel leuk gedaan zo!"
En eigenlijk vind ik ook dat ik het helemaal niet zo slecht doe. Ik blijf op de fiets zitten, al gaat het soms nog zo langzaam, soms stapvoets. Het frequente spinnen van de afgelopen maanden lijkt zijn vruchten af te werpen. Ik heb pas één keer kramp gehad en dat was toen ik 's avonds ontspannen aan een biertje zat. Dat doe ik dus maar niet meer

  • 28 April 2013 - 00:16

    Frank En Marja:

    Yvonneke,...wij zijn kei-trots op jou. Denk even aan me in dat pelgrimsoort straks. Veel succes verder.

  • 28 April 2013 - 00:16

    Jolanda:

    Ha Yvonne,
    Zat net nog ff achter de pc en zag je verslagje binnenkomen! Geweldig dat het zo goed gaat joh. Leuk ook weer om je verhaal te lezen - je schrijft echt heel goed, een genot om 't te lezen.
    Zo te zien heb je ook best geluk met het weer, dat is natuurlijk ook niet verkeerd.
    Heel veel plezier verder en hou vol, ook met die lastige hellingen ;)

  • 28 April 2013 - 00:46

    Yvonne :

    Zucht....ik mis de helft van het verslag maar ik schei er nu mee uit. Moet slape!

  • 28 April 2013 - 08:05

    Ilse:

    Goed bezig, meid. En ik geniet weer van je verslagen. Das weer een win-win situatie. ;-)

  • 28 April 2013 - 10:43

    Bram:

    Knap van je, ga zo door.

  • 28 April 2013 - 10:54

    Jack:

    Ha Yvonne

    Leuk van je te horen. Ik denk dat de nieuwe bewoners van je huis er al een aantal dagen zijn want zie beweging en licht in je huis. Heb ze niet niet gezien.

    650KM in een week is niet niks zeg!

    Groet, Jack X

  • 28 April 2013 - 11:19

    Marietje Van Den Belt:

    Hoi Ivonne leuk om jouw verslag weer te lezen drink maar gewoon een biertje is ook goed voor de spieren. Succes in de bergen goede reis. Groeten Gerard Marietje

  • 28 April 2013 - 11:23

    Marietje Van Den Belt:

    Hoi Ivonne leuk om je verslag weer te lezen succes in de bergen en drink maar een biertje is goed voor de spieren. Groeten Gerard. Marietje

  • 28 April 2013 - 11:23

    Sjan:

    Ha Yvon,

    Echt geweldig, zoals jij gefietst hebt. Voortvarend (Jij moet vanochtend vroeg weg zijn geweest op die camping. )
    Ik herinner me namelijk ook die vervelende hellingen zo boven Chartres.
    En zeker Chartres gaan zien- is zeer de moeite waard. Slim om daar even de tijd te nemen. Ik had het ook niet willen missen. De kerk stond toen nog in de steigers en ik vermoed nu ook nog gedeeltelijk. Ard en ik hebben een discussie gehad of de kerk in Chartres nou mooier was dan de St Jan in Den Bosch. Ard is de dag na thuiskomst naar de St Jan gefietst en is er echt van overtuigd geraakt dat er geen mooiere kerk is dan de St Jan. Ben benieuwd wat jij er van vind als echte Bosschenaar.

    Zo, en die Garmin- geweldig dat scheelt een aantal kilometers denk ik.

  • 28 April 2013 - 14:58

    Buur Brigitte:

    Ha wijffie,
    Wat een ongelofelijke kanjer ben je toch, super zeg nu al 650km. in de benen en in de fiets......
    Je schrijft erg leuk, fijn om te lezen.
    Ik wens je erg veel genot van deze mooie ervaring en de bergen dan maar op de koop toenemen, sprak zij gemakkelijk vanuit het Platte Land.......
    Je buren zijn gezellig dat heb je ook al zo goed geregeld Yvonne!
    Lieve groet van Brigitte en een knufje van Max, Salut !! ( zei mijn moeder altijd)

  • 28 April 2013 - 15:04

    Liesbeth:

    Ga zo door! TOP!,,

  • 28 April 2013 - 18:49

    Karin En Marij (de Logées):

    Ha Yvonne. Lekker huis heb je! We genieten ervan. We voelen ons hier echt welkom. We snappen alle afstandsbedieningen ook al een beetje ;-)
    In ons eigen huis zijn ze al wat bezig met opbouwen. Er zijn een paar nieuwe vloeren gestort en een deel van het leidingwerk zit er weer in.
    Yvonne, veel plezier met fietsen en het vrije leven. Groetjes, Karin en Marij

  • 28 April 2013 - 20:38

    Martien Langerwerf:

    Hallo Yvonne,

    hier je collega Martien. Ik vind het kei goed van jou om deze tocht te maken. En dan 650 km in een week. Geniet van deze mooie sportieve trip en laat de boel de boel. Geniet van het mooie weer want dat komt er echt aan en van het hele mooie Franse landschap. Ik kijk nou al uit naar je volgende reisverslag want je schrijft echt leuk. Veel succes.
    groetjes van mij en heel de PI

  • 28 April 2013 - 20:54

    Wouter En Ineke:

    Hoi Yvonne,
    Wat heb je al véél km's in de benen in je 1e week! Dat is niet mis...en vooral met die pittige kuitenbijters van 10% ertussen... Je trapt er echt stevig op los! Knàppe prestatie:))
    Tegen de tijd dat je bij de Pyreneeën aankomt ben je vast al zó getraind dat die hellingen daar voor jou waarschijnlijk geen probleem meer zullen opleveren!
    Heel fijn om je leuke reisverslag weer te lezen en op afstand een beetje mee te kunnen genieten!
    We wensen je een mooie en voorspoedige voortzetting van je reis met regelmatig een duwtje in de rug vd wind! Neem je ook zo nu en dan wel een rustdag..?
    Geniet weer van alles wat je op je pad tegenkomt!
    groeten Wouter en Ineke









  • 29 April 2013 - 10:30

    Henny:

    Hoi Yvonne, leuk die foto's! en het vervolg op het verslag zie ik niet of ik had het al! heb gister 20 km gelopen en daar moet ik al van bijkomen geloof ik. Dus vind ik het extra knap dat je elke dag weer op je fiets klimt. Heb je in die pipowagen geslapen???? Geniet lekker verder van la douce france.

  • 29 April 2013 - 11:26

    Jacqueline:

    Hoi Yvonne,

    Wat leuk dat je bent vertrokken en dat het zo goed gaat. Lijkt mij een geweldige ervaring. Joel is vier weken geleden te voet . Hij is nu Troyes voorbij. Misschien kom je hem nog ergens tegen. Heel veel plezier.

    groetjes Jacqueline

  • 11 Mei 2013 - 12:24

    Toon Klijn:

    Hallo Yvonne, ik ken je niet persoonlijk, maar van Rianne hoorde ik van jou fietsavontuur.
    12 Augustus vertrek ik zelf samen met mijn 2 dochters vanuit Drunen naar Santiago. We nemen de oude route en komen per vliegtuig terug. Hopen het binnen 6 weken te klaren. Vanaf nu zal ik je avonturen blijven volgen, wellicht doe ik er nog goede ideeen mee op. Veel succes verder, veel respect dat je dit aandurft.
    Groeten, Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 62381

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: