Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van yvonne - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van yvonne - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

19 Maart 2007 | Vietnam, Nha Trang

Vandaag aangekomen in Nha Trang na 2,5 dag in Da Lat geweest te zijn.
Da Lat is een middelgrote stad die een redelijk welvarende indruk maakt. Erg in trek bij Vietnamese toeristen en heerlijk...doordat het hoger ligt(1500 mtr.) ook een stuk koeler. Leuk om te fietsen. Een fiets huren is hier spotgoedkoop, voor zo'n anderhalve euro kan je de hele dag gebruik maken van een redelijk goede mountainbike. Even wennen in het begin aan het verkeer en aan een vreemde fiets, maar heb in 2 dagen heel wat kilometertjes gemaakt. Flink klimmen en dalen, dat wel. Goed voor m'n conditie, kan me straks nog wel van pas komen als ik weer eens in Zuid-Limburg ga fietsen!
Wacht maar eens af Ben, ik fiets jou d'r nog een keer uit daar op die Gulpener Berg!!
De tweede dag werd mijn fietstocht echter halverwege verstoord door een enorme regenbui die uren aanhield. Heb de rest van de dag koffie drinkend en lezend doorgebracht.
De koffie is hier overigens lang niet slecht. Gitzwart en heel sterk, zo sterk dat-ie er bijna stroperig van wordt. Als je vraagt om white coffee doen ze er van die gesuikerde gecondenseerde melk bij waardoor het nog stroperiger wordt. Het lekkerste vind ik de "iced" versie: koud dus met heel veel ijsblokjes.

Zal ik nog eens iets engs vertellen....
Ze hebben hier "snake-wine", slangewijn dus. Kleine flesjes van zo'n 150 cc tot 2 liter flessen met een alcoholische drank die goed zou zijn tegen o.a. rheumatische-en rugklachten. En in iedere fles zit...jawel een slang! Niet zo'n kleintje, nee, een echte, met zo'n platte kop weet je wel! In de grote flessen hebben ze er ook nog eens een schorpioen bij gedaan en vandaag zag ik er een waar ze ook nog eens 2 salamanders bij gestopt hadden. Hoe ze die beesten in zo'n fles krijgen is me echt een raadsel. De worm in de Mexicaanse mezcal vind ik nog tot daar aan toe maar dit slaat werkelijk alles.
Ik heb het geproefd en tot mijn verbazing was het niet eens vies. Beetje zoet, lijkt op een likeurtje. Maar het is niet iets waar ik nu eens gezellig een flesje van zal open trekken.

Vandaag dus in Nha Trang aangekomen, een kustplaats; hier kan je duiken, zonnen,zwemmen en snorkelen. Ik ben niet zo'n watermens en aan het strand liggen is ook niet mijn favoriete hobby aangezien ik direct verbrand. Dus ik denk dat ik morgen maar weer een fietsje huur. Kan nog niet zo goed zeggen wat ik ervan vind hier. De busreis hiernaar toe was trouwens prachtig, veel bergen afgewisseld met onwaarschijnlijk groene rijstvelden.

Het verbaasd me hoe weinig en slecht er hier Engels gesproken wordt. De weg vragen is erg lastig, hoe behulpzaam ze ook proberen te zijn. Zelfs bestellingen in een restaurant geeft soms problemen. Zo kreeg ik een keer pizza in plaats van pasta(Typisch Vietnamese gerechten!)
Wel is iedereen erg vriendelijk en aardig. Zo zag ik een keer 2 meisjes een bijzonder interessant uitziend soepje eten op markt. Ik wilde het ook wel eens proberen. Een van die meisjes sprak wel wat Engels maar kon me toch niet uitleggen wat voor soep het was. Misschien was het vogelnestjessoep bedenk ik me achteraf. Beetje slijmerig, maar niet onsmakelijk. Toen ik af wilde rekenen zei dat meisje dat zij al voor mij betaald had! Zo lief, m'n dag kon niet meer stuk!
Zo dat was weer mijn verhaal. Ik geniet iedere keer weer van jullie berichtjes, vooral blijven sturen dus.
Yvonne

  • 19 Maart 2007 - 09:29

    Joyce:

    Hehe,eindelijk eens de eerste!!! Leuke verhalen weer en zo te lezen vermaak je je prima. Lekker houden zo................

    Liefs Joyce

  • 19 Maart 2007 - 09:58

    Steef:

    Ha die Yvonneke, jeetje wat ben je actief met schrijven, denk ik, ik zal Yvonne weer eens schrijven en dan heb je alweer een nieuw bericht erop staan. Zo veel doe en zie je dus. Echt gaaf en zeker omdat je het alleen doet.Mijn zus komt vandaag terug uit Afrika, wat een wereldeizigers om me heen. Ben ik vrees ik toch een beetje saai, maar wie weet.... Yvonne, het allerbeste en geniet ervan.
    Groetjes Steef.

  • 19 Maart 2007 - 11:04

    Sjan:

    Dag Yvonne,
    Geweldig dat fietsen, lijkt mij natuurlijk wel wat. Van Ho ch minh naar Hanoy of zo. Hoe zijn trouwens de fietsbellen?? Ben ik altijd nieuwsgierig naar. (Je kunt maar een tik hebben).

    Bij die slangenwijn kan ik me niet zo veel voorstellen. Misschien toch een flesje meebrengen!

    Yvonne, geniet van de zon. Hier hebben we namelijk gisteren en vandaag nog sneeuw,hagel en onweer gehad. Net een voorjaars outfit gekocht, slaat het weer om.

  • 19 Maart 2007 - 11:07

    Rian:

    Hoi Yvonne,

    Erg leuk je reiservaringen te lezen. Ik griezel van je beestenverhalen. Slangenwijn brbrbr. Maar knap van je dat je zo in het onbekende "duikt". Hartelijke groeten

    Rian

  • 19 Maart 2007 - 11:15

    Jack:

    Hoi Yvonne. Wederom leuk jou avonturen mee te beleven. Je schrijfstijl spreekt wel tot mijn verbeelding. Fijn dat je het goed maakt! Hier was het even voorjaar maar nu is de winter weer begonnen. groet,Jack

  • 19 Maart 2007 - 11:57

    Nelly:

    Hallo Yvonne,

    Tekst nog niet gelezen, maar je foto's zijn prachtig. Die worden mijn vaste lunchpauzevertier, als ik haastig mijn boterhammetje wegwerk.

    Groetjes!!!

  • 19 Maart 2007 - 13:09

    Henny:

    Hoi Yvonne,heb je daar fietsroutes of fiets je maar wat in het wilde weg? Ja die slangendrankjes lijken me niet echt aantrekkelijk maar wel biezonder om te lezen.Evenals vogelnestjessoep, maar misschien zouden zij raar opkijken van onze erwtensoep??!!!

  • 19 Maart 2007 - 17:37

    Jeanne Voets:

    He Yvonne, meebrengen zo'n fles slangenwijn lijkt mij bijzonder interresant met beest en al, al zal ik het niet opdrinken.
    Je schrijft je verhalen zo op dat ik er zo een beeld bij kan vormen erg prettig om te lezen. En niet teveel fietsen anders kom je zo getraind terug dat ik je niet meer kan bijhouden op de dijk richting Den Bosch.
    Genieten maar en tot de volgende brief.

  • 19 Maart 2007 - 17:51

    Theo:

    Hoi Yvonne,

    ik ben net een paar dagen terug uit Thailand. Ik herken erg veel in je verhalen, De slagenwijn en met ander dieren erin heb ik ook gezien. Ook de gekkos's zijn er leuk.
    Ook een een halve dag in het Noorden op ca 1000 meter hoogte gefietst op fantastische mountainbike. Eigenlijk had ik dat wel veel langer willen doen, maar de tijd er hier niet voor. De 16 dagen die ik ben geweest is erg kort, maar toch ook veel gezien. Heerlijk dat jij nog een aantal weken hebt. Geniet ervan. Je komt ook nog in Thailand. Je moet daar zeker de Thaise massage laten doen.
    Groeten Theo.

  • 19 Maart 2007 - 18:11

    Anita:

    Hoi Yvon, wat een geweldige foto's, de techniek staat toch voor niks he ?! Meid wat ben je driftig aan het schrijven, ik kan het gewoon niet bijhouden. Slangen, salamanders in een potje, niet echt mijn ding. Maar het is weer eens iets anders.
    Kom je nog andere trekkers tegen, of zijn er niet veel ?
    Meis, het ga je goed, ik volg je op de voet.
    Liefs
    Anita

  • 19 Maart 2007 - 18:21

    Greetje:

    Ha Yvonne,
    fijn dat het zo goed met je gaat en je het zo naar je zin hebt. Je verhalen zijn erg leuk om te lezen. Kijk er elke keer weer naar uit. Ook de foto's zijn prachtig. Had ik nooit van jou verwacht dat je zo'n computer nerd zou worden. Ik kan me n.l. nog wel wat dingen herinneren uit het AZC.
    Veel plezier en geniet er van.
    Dikke kus, Greetje

  • 19 Maart 2007 - 18:28

    Nellie:

    Ha Yvonne, alweer een bericht van jou. Ik kan het gewoon niet bijhouden. Ik vind dat je heel leuk schrijft, misschien toch eens een (reis)boek schrijven als je terug bent. Wat een leuke avonturen. Niet mopperen op de hitte in Vietnam, hier lijkt de winter nu begonnen. Gisteren was Brigitte hier en zijn we naar de open dag in de moskee geweest. Leek ook een beetje op een vakantie, maar dan heel kort en heel dicht bij huis. Yvonne, ik hoop dat je nog heel veel goede dingen gaat beleven, hou me op de hoogte.

    Nellie.

  • 19 Maart 2007 - 19:10

    Anneke & Henk:

    Joh, wat een belevenissen allemaal, het ziet er allemaal mooi uit zoals je het beschrijft, jammer dat je zo snel verband,in het zonnetje.
    Oefenen voor bekliming van de Dutch Mountains kan géén kwaad of het verstandig is het nu al mee te delen weten we niet.
    Hier kan Ben dan ook in training gaan hé. Je krijgt niet de groeten van je tante je weet wel waarom, echter het gaat goed met haar.
    Geniet nog lekker door van al het moois daar.
    Koud is het hier voldoende een graad of 4/5 overdag, met sneeuwval vandaag.

  • 19 Maart 2007 - 19:23

    Brigitte:

    Nou zeg en ik geniet enorm van jouw berichten heel erg leuk om te lezen ik zie alles zo voor me zonder de foto's prachtig en dan nog die foto's die prachtige bloem met die hele kleine gele bloempjes/meeldraadjes erin en die slangen toestand wonderlijk gewoon probeer eens uit te vogelen hoe die slang erin komt?? ben ik zo benieuwd naar..... Geniet ze wijffie tot de volgende Bye Bye

  • 19 Maart 2007 - 22:00

    José:

    Ha Yvonne
    Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt. Dat fietsen lijkt me ook heerlijk daar, met zo'n warm weer; je bent lekker buiten en je kunt veel bekijken.Wat goed dat je ook die slangenwijn geproefd hebt (net als die spinnen laatst) maar ik hoop voor je dat je nog een ander flesje lekkere wijn kunt opentrekken.
    Leuk om je verhalen te lezen en de foto's erbij zijn prachtig.
    Geniet maar lekker!!
    Groetjes José


  • 19 Maart 2007 - 22:10

    Joan:

    Hoi Yvonne, elke keeer weer een verrassing wat jij ons laat weten.
    Toch wel erg leuk al die ervaringen, en slangewijn,lijkt me wel wat..
    Nou groetjes vanuit een kil den Bosch.
    Doei doei.

  • 20 Maart 2007 - 21:42

    Wendy:

    Jij moet een collum beginnen in een een of ander gezellig blad.
    Een feestje om al je belevenissen zo op de voet te mogen volgen.
    Wel erg confronterend jij en het avontuur, ik en het doorsnee "saaie" leven.
    Maar goed ik zwijmel nog even verder bij de foto's
    Ga jij je spannende dingen maar doen topwijffie!

    x Wendy

  • 21 Maart 2007 - 09:34

    Jurgen:

    He yvonneke
    Met veel plezier lees ik je verslagen en krijg ik een indruk hoe het daar moet zijn. Veel mooie foto,s.
    Ben benieuwd op een nieuw verslag. Groetjes JB

  • 21 Maart 2007 - 14:32

    Ben:

    Gaaf, zoals jij reist, nee fietst, door dit land met zovele littekens uit recente oorlogen. Yvonne, sprak met een collega die vorig jaar in Vietnam was, je moet Hue 'unbedingt' bezoeken (je bent al in de buurt).
    Ik slaap niet met slangen in een en hetzelfde huis!
    Ik ben al blij als je me later dit jaar de Couberg opduwt; boven trakteer ik dan, deal?
    Liefs
    Ben

  • 21 Maart 2007 - 18:13

    Bernadette:

    Ik ben wel ín voor zo'n glaasje snake-wine!

  • 22 Maart 2007 - 20:29

    Jose Uit Deventer:

    hallo Yvonne,

    wat een weredreis he, vooral die gerechten en dranken. Het lijkt mij wel heel spannend. Verder is hier alles rustig. Met tante annie is ook alles goed. Robert en ik zijn er laatst geweest en ze was gezellig en vrolijk.
    Nog heel veel plezier en geniet van de reis. Wij bliujven je volgen.
    Jose.

  • 22 Maart 2007 - 21:15

    Loes:

    He Yvon
    Jij vermaakt je prima zo te lezen. Spannend hoor al die ontdekkingen die je iedere dag weer doet. Die slangewijn vind ik een afschuwelijk verhaal. Best errug dat ze dat doen met die beestjes. Ik werd in ieder geval lichtelijk onwel toen ik dat verhaal las. Bij het zien ervan kruipen helemaal de rillingen over mijn rug.
    Je zult wel gespierde benen krijgen van dat fietsen tegen die bergen op.
    Vietnam schijnt overigens de laatste tijd erg in trek te zijn om op vakantie te gaan. Best raar dan eigenlijk dat je nauwelijks met die mensen kan communiceren.
    Nou Yvon,wat de temperatuur betreft kun je beter daar zitten volgens mij. Het is hier ronduit koud. Regen sneeuw onweer, we hebben de hele mikmak gehad hier afgelopen weken. Gelukkig wordt het volgende week beter en gaat de lente beginnen
    Verder ben ik fanatiek aan het witten geweest afgelopen dagen. Mijn zolder overloop en gang ga ik eindelijk eens aanpakken. Goed he?
    Vanavond ook begonnen met pilatus bij de vrouwensportschool hier in Tilburg. Goh dat ik dat niet eerder heb gedaan. Dus kortom Sloesje is lekker bezig
    He Yvonneke geniet ze daar en ik kijk uit naar je volgende verslag. er zitten ook hele mooie foto`s bij vind ik. Ook fotograferen is dus aan jou toevertrouwd. Van alle markten thuis he die Lutgerink. Tot de volgende keer
    Doeiiiiiiiii

  • 22 Maart 2007 - 21:27

    Jos :

    Ha Yvonne
    Leuk om je verslagen te lezen,,vooral van Vietnam.De tunnels van CU CHI waren voor jou ws geen probleem om er doorheen te kruipen, met mijn postuur heb ik er enkele keren knel gezeten ha ha.
    En wat de slangenwijn betreft , zelf blijf ik liever bij de Mexicaanse Mezcal.
    Ik zal er volgende week eentje drinken op jouw gezondheid.
    Maak er nog een geweldige reis van, geniet, maak mooie foto's en vooral uitkijken voor enge mannen
    Groetjes Jos

  • 23 Maart 2007 - 19:02

    Jolanda:

    Die slangenwijn lijkt me heel spannend. Neem je daar niet een flesje van mee? Zal wel teveel gedoe zijn ... Je verhalen zijn geweldig en de foto's prachtig. Jammer dat je niet in was voor een partijtje snorkelen. Weet je of ze daar ook koraal riffen of zo hebben en of het de moeite waard is om eens te kijken? Al met al heb je volgens mij een heel bijzonderen reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 62369

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: