Al reizend...... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van yvonne - WaarBenJij.nu Al reizend...... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van yvonne - WaarBenJij.nu

Al reizend......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

26 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Al reizend ervaart men het leven vreemder: overal anders en overal eender.

Inmiddels ben ik in Hanoi aangekomen. Van Saigon naar Hanoi is 2000 km, een afstand waar je 2 dagen en 2 nachten over doet. Ik heb het uiteraard wel in tussenpozen gedaan.
Na Nha Trang, waar ik niet zoveel aan vond, ben ik nog in Hoi An geweest. Wel een leuk plaatsje, je kan er voor weinig geld kleren laten maken. Dit heb ik overigens niet gedaan. Daarna naar Hue waar ik de oude keizerstad heb bezocht en de enorme keizersgraven. Een ritje over de Perfume river(mooie naam) zat er niet meer in, maar ik heb er een heel eind langs gefietst. Vanmorgen in alle vroegte aangekomen in Hanoi met de nachtbus vanuit Hue.
Hoewel ik mooie plaatsen gezien heb ben ik toch niet zo tevreden over mijn reis door Vietnam. Ik ben in een sneltreinvaart door het land gereisd, veel te snel, wegens tijdgebrek en daardoor erg oppervlakkig.
En overal is het druk,ik ben voornamelijk in grote steden geweest met een niet aflatende stroom ven verkeer: brommers, scooters, auto's en motoren
En dat alles toetert, blaast benzinedampen uit en maakt constant herrie. Heb ook het idee dat ik verkeerde keuzes heb gemaakt, dat ik toch naar de Mekong Delta had moeten gaan. Ik hoor van iedereen dat het heel mooi is dus dat heb ik gemist.
En...af en toe slaat de heimwee even genadeloos toe, iets wat ik toch niet zo goed ken van mezelf. Dan stoor ik me aan alles, de warmte, de drukte, de opdringerigheid van de mensen. Aan de manier waarop ze je dingen proberen aan te smeren. Als je over een markt loopt, iets wat ik toch heel leuk vind, dan word je bijna gedwongen iets te kopen. Ze proberen je in hun gebroken Engels hun winkeltje in te lokken. "Madam, come see, buy my shop"( Wel ja joh, je hele shop, why not!) Loop je over straat dan proberen ze je een motorritje of een fietsriksha aan te smeren. Of anders wel books, chewing gum, shoeshine, whatever. Gek word ik er van! En bot, ook dat. "Ik hoef niks! En als ik toch iets wil dan kom ik er zelf wel om! Weg weg weg allemaal!" Ik hoor trouwens van veel mensen dat ze er last van hebben, dat het in Vietnam erger is dan in dan in andere Aziatische landen. Dus het ligt toch niet alleen aan mij.
Nou moet ik zeggen dat het hier in Hanoi wel weer wat minder lijkt. En ik geloof dat er hier meer mensen wat Engels spreken. Ze doen in ieder geval wel hun best.
Morgen ga ik naar Halong Bay en Cat Ba island, een tweedaagse tocht op een boot. Even weg uit de stad!
En ook overweeg ik om mijn ticket toch nog te verzetten zodat ik nog naar Sapa kan in het noorden. Van de andere kant, ik verlang naar de frisse berglucht van Nepal. Ik moet er nog even over na denken. Jullie horen het nog van me.
Nou, tot ziens maar weer, ik hou jullie op de hoogte, ik probeer weer even wat nieuwe foto's te plaatsen.
Daaag, Yvonne

  • 26 Maart 2007 - 11:50

    Loes:

    Ha die Yvon
    Tja heimwee. lieve schat denk je niet dat dat te maken heeft met die mees van jou die je zo moederziel alleen hebt achtergelaten. Ik kan het me in ieder geval voorstellen dat dat zo werkt. De volgende keer schrijf ik wat meer,maar ik zag het ineens zo voor me jij daar tussen die gigantische drukte en gekte,terwijl je eigenlijk behoefte hebt aan ruimte, rust en een bepaald lief iemand om je heen.
    Voor nu: laat je niet gek maken, geniet en tot schrijvens my dear

    Loes

  • 26 Maart 2007 - 14:56

    Joyce:

    Hey vrouwke,

    Laat je nie gek maken daar he!!! En anders gewoon op je alarm drukken.......o nee,zo werkt het daar niet. Wel leuk om je foto's te bekijken,heb ik ook een beetje een idee waar je uithangt. Laat je frustraties achter je want hier in nederland is het ook niet alles. Alhoewel...........het weer is fantastisch!

    Liefs Joyce

  • 26 Maart 2007 - 15:15

    Susan:

    he yvonneke,
    ik zie je ook al helemaal lopen..tussen alle vietnameesjes! ik hoop dat je ondanks alles wel hebt genoten van alles wat je gezien hebt en alles wat nog komen gaat! ik bedoel hier is nog alles hetzelfde hoor, en wij krijgen niks aangeboden hier..alleen belastingbrieven etc. dus daarvoor hoef je niet terug! kan me heel goed voorstellen dat je heimwee hebt..misschien naar het limburgse???
    vrouwke...lekker genieten voor je het weet "ben" je er weer!
    PS: bedankt voor de pindakaas!
    liefs susan

  • 26 Maart 2007 - 15:20

    Bernadette:

    Hé Yvonne,
    En zo opeens is er dan heimwee, een vervelend gevoel. Ik kan me voorstellen dat in zo'n gemoed, jezelf voort bewegen in de hete stad, met opdringerige verkopers en voorbij zoefend verkeer, je geen goed doet! Gelukkig is er internet, kun je nog af en toe contact hebben met je thuisbasis!!
    Wat heb je weer een stel prachtige foto's geplaats!
    Nou Yvonne, ik hoop dat de bootreis en de rust die je op gaat zoeken in Nepal, je weer nieuwe energie zullen geven!
    Ik kijk uit naar je volgende bericht,
    veel groeten,
    Bernadette

  • 26 Maart 2007 - 16:59

    Jack:

    Hoi Yvonne. Kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan stilte en frisse lucht na al die drukte om je heen. Leuk dat je weer nieuwe foto's geplaatst hebt. Ga maar snel lekker de bergen in! Lieve groet Jack

  • 26 Maart 2007 - 19:34

    Jeanne Voets:

    Wat een geweldige foto's heb je weer genomen, super.
    Probeer wel door te gaan met genieten ondanks de heimwee.
    Veel plezier op de boot, en ga daarna maar lekker naar de bergen in Nepal lekkere frisse lucht snuiven.

  • 26 Maart 2007 - 19:53

    Brigitte:

    Ach Yvonneke vervelend dat je last hebt van heimwee, ik weet ook niet wat dat is maar kan me voorstellen dat je het even niet meer weet en dat het effe kan dimme daar in Vietnam........ham ham ham.
    Enfin ik hoop dat het nu beter met je gaat en dat je weer kan genieten van je mooie reis..... Syd vroeg toevallig gisteren nog of ik mee wil naar Vietnam met hem ....... Koppie Oppie Yvonne en verheug je maar inderdaad op beautiful Nepal.... veel liefs van Brigitte, morgen gaan je gordijnen weer open.... ha ha. Doei Bye Bye Zwaai Zwaai

  • 26 Maart 2007 - 20:28

    Rene:

    Hee, wa's dat nou. Het is toch leuker bij jou dan hier hoor, wij volgen alles van jou hier in het vughtse. Van hieruit wil ik je ook stimuleren om naar sapa te gaan, spijt in Nepal krijgen is veel erger dan enkele dagen gaan kijken. Kom op Yvon een beetje steun uit Vught. Suc6

  • 27 Maart 2007 - 07:54

    Hennies Kwatta:

    Hoi Yvonne,

    je maakt een mooie reis door Yvonne; met goede en slechte dagen; dat is heel normaal. Hebben wij hier hier en Holanda ook. Laat het gewoon op je afkomen; trek je wat terug in de stilte dan komt het best weer goed. Je bent sterk en straks is het gewoon weer genieten.
    In nederland fantastisch weer nu; lekker koude nachten en overdag een strakke blauwe lucht; ja bijna om jaloers op te zijn; maar je weet dat het snel kan veranderen hier.
    Tot een volgend bericht en de lieve groetjes van kwattareepje.

  • 27 Maart 2007 - 14:37

    Sjan:

    Hoi Yvonne,

    Kun je er niet gewoon iemand een ram voor z'n kop geven zodat je in een keer hebt afgerekend met de afgelopen dagen. ( wel eens gedaan? helpt) Kun je daarna weer genieten van de mooie plekken die je gaat bezoeken. Wel uitkijken bij wie je het doet.

    lieve groet,
    Sjan

  • 27 Maart 2007 - 16:16

    Ben:

    Na ons 'gesprek' en jouw 'vlucht' uit de chaotische stad zal je heimwee ongetwijfeld stilaan afnemen. Je hebt inmiddels genoten van het verbijsterende landschap vanaf de boot. En.. stilaan kruipt de tijd, verglijdt de tijd richting mei. Twee maanden, Yvonne, is toch wel erg lang, vind je niet? Maar span je vooraleerst in op die bergpaden in het hooggebergte, geniet en weet dat ik voor jou zal wachten. Kus, Ben

  • 28 Maart 2007 - 13:29

    Ria:

    Ha yvonne,
    Ben benieuwd of je gekozen hebt voor Sapa of toch al Nepal, je weet hoe gek ik van Nepal ben, dus ik zou het wel weten, ben erg benieuwd of je voor de Langtangroute kiest. Lieve yvonne, het lijkt me fijn dat je van je af kunt schrijven als de heimwee even toeslaat, geniet ze waar je ook bent of wat je ook doet. Ik kijk uit naar je verhalen.

  • 28 Maart 2007 - 16:34

    Anita:

    Yvon, geniet van de bootreis, laat Vietnam voor wat het is. Je hebt het beste en mooiste voor het laatst bewaard...Nepal. The best place to be !!

    Liefs Anita

  • 28 Maart 2007 - 21:50

    Jos:

    Ha Yvonne
    Ik ben ervan overtuigd dat Halong Bay een schitterend slot van Vietnam zal zijn. Een aparte ervaring.
    Leuk om al deze verhalen te lezen, en de fotos te zien. GENIET ERVAN !!!!!!!
    De komende 2 weken kunnen we naar elkaar zwaaien vanaf de Mexicaanse en Aziatische stranden.
    Veel plezier de komende weken, en als ze weer een winkel willen verkopen, gewoon een paar Bossche kreten rondgillen,zoals Flikker op K.., en succes verzekerd.

    groetjes Jos

  • 28 Maart 2007 - 22:05

    Rieki:

    Hallo Yvonne,

    Zelf net terug van de wintersport volg ik weer de reis van jou. Berry en Thelma komen morgen thuis van hun reis door India. Het is boeiend die reizen op deze manier te volgen. En ik merk ook bij de anderen dat het een speciale ervaring is. Er gebeurt wat met me. Avonturier, nog veel plezier en tot de volgende keer, Rieki

  • 29 Maart 2007 - 09:04

    Henny:

    Lieve Yvonne, ja drukte en motoren en herrie zijn ook niet mijn ding. maar toch, je zit er toch maar terwijl je buurvrouw een gezapig leven leidt. met hoogte en dieptepunten. Hoogtepunt: de vele magnolia's die nu in volle bloei staan en die jij toch zo mooi vindt? Dieptepunt op dit moment: mijn nieuwe computer die vastliep en zojuist een half uur met de helpdesk aan de telefoon waarop ik per ongeluk de berbinding verbrak, kan ik dus weer opnieuw beginnen, kan je beter lekker op reis zijn denk ik.En dat het je af en toe opbreekt kan ik geloven,je mist ben natuurlijk en hij jou.
    Dag Yvonne, groet van henny

  • 31 Maart 2007 - 17:51

    Jolanda:

    Jammer dat Vietman een beetje tegen lijkt te vallen. En nog heimwee ook ...
    De foto's zijn weer schitterend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 62444

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: