Nieuw land, nieuw bericht.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van yvonne - WaarBenJij.nu Nieuw land, nieuw bericht.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van yvonne - WaarBenJij.nu

Nieuw land, nieuw bericht....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

04 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo,

Sapa was leuk, zonder meer. Ik ben blij dat ik daar nog geweest ben. De trekking had wat mij betreft wel iets langer en pittiger mogen zijn, maar het is toch een leuke voorbereiding op Nepal.
Het is daar wel al aardig commercieel aan het worden.Vrouwen en meisjes in mooie klederdrachten proberen je voortdurend allerlei geborduurde kleedjes, dekens, kussenslopen, etuitjes en meer van dat soort nutteloze dingen te verkopen. Overigens allemaal wel erg vrolijke vrouwtjes. Ik zeg met opzet "vrouwtjes" want de meesten zijn ruim een kop kleiner dan ik. Kan je nagaan! Ik zet dadelijk nog wat nieuwe foto's hier op m'n weblog, dus kijk zelf maar.
Ik heb er erg genoten van het landschap en, wat een heerlijkheid, even nauwelijks of geen verkeer. Terug in Hanoi, 's morgens vroeg om 4.30u na een oncomfortabele treinreis was dat wel weer even wennen. Ik moest er nog een dag doorbrengen, maar dat is wel gelukt.

Wel eens van wezelkoffie gehoord? Ik ooit vaag en nu kwam ik het hier tegen.
De wezels eten de koffiebonen, poepen ze weer uit en ze worden vervolgens weer uit de wezelpoep gevist en gebrand en verwerkt. De koffie zou daardoor een hele aparte smaak krijgen. (Dat lijkt mij ook!)
Kijk dat vind ik nou wel iets om eens uit te proberen en heb er maar een pondje van gekocht. Ik denk dat ik mijn broer ook wel blij kan maken met een kopje van deze bijzondere koffie.
De laatste ochtend heb ik in een cafeetje in Hanoi een kopje geproefd. Straf bakkie, kan niet anders zeggen, maar niet echt "shit".

Gistermiddag in Bangkok aangekomen. Ik keek m'n ogen uit toen ik van het vliegveld kwam. Groot, druk en enorme hoge gebouwen.
Khaosan Road, de verzamelplaats voor alle toeristen, is net een kermis. Muziek, winkeltjes, restaurants, stalletjes waar van alles verkocht wordt. Kleding, schoenen, sieraden, cd's, souvenirs, allerlei nepdiploma's, rijbewijzen, studenten-en perskaarten, tot fastfood en allerlei lekkere drankjes, met en zonder alcohol, fruitsapjes, shakes en ijs.
Je kan hier je body laten painten, piercen of tatoueren. Je kan je laten masseren, je voeten, je gezicht of je hele lichaam. Je kan allerlei schoonheidsbehandelingen ondergaan: epileren, manicuren, pedicuren, waxen, scrubben, wimpers en wenkbrauwen laten verven. Je kan je haar laten knippen, kleuren, krullen, ontkrullen, laten verlengen of in dreadlocks laten zetten. Enfin, je kan het zo gek niet bedenken. Ik overweeg nog het een en ander....
Vandaag een gedeeltelijk mislukte dagtocht gemaakt. Zo'n 20 kilometer buiten Bangkok begaf de bus het en ondanks verwoede pogingen van de chauffeur om 'm weer aan de praat te krijgen is het niet gelukt en hebben we ruim anderhalf uur moeten wachten op een andere bus. Langs de snelweg in Thailand is dat geen pretje. Maar wel gezellige mensen ontmoet.
Daardoor hebben we een gedeelte van het programma niet kunnen doen. Geld terug? No way!
Maar goed, ik heb over de brug van de rivier de Kwai gelopen,(ik moet die film weer eens zien) en in de tijgertempel geweest. Ik heb nog nooit een tijger van zo dichtbij gezien, ik trapte er bijna een op zijn staart!
Zaterdag naar Kathmandu. Ik verheug me er zo op. Ik wil de bergen in, lopen, lang, veel, ver en hoog!

Tot ziens,
Liefs, Yvonne

  • 04 April 2007 - 15:09

    Ria:

    Ha Yvonne, je vermogen om treffende, kleurrijke en levendige beschrijvingen te geven is super, je moet toch eens ff overwegen of je wel terug moet naar de gevangenis. Fijn dat je zo genoten hebt van de natuur in Sapa. Neem maar wat extra wezelkoffie mee, onder het genot van een straf bakske naar jouw verhalen luisteren lijkt me wel wat. Ben benieuwd voor welke metamorfose je kiest. Liefs Ria

  • 04 April 2007 - 15:12

    Rian:

    Hoi Yvonne, Het is dat 1 april al voorbij is anders zou ik je verhaal van de wezelkoffie bijna niet geloven. Ik zag het hele proces zo voor m'n ogen gebeuren en moest ontzettend lachen. Wat een speciale koffie, fijn dat je er nog even van hebt kunnen "genieten". Leuk dat je binnenkort naar Kathmandu kunt. Ben benieuwd naar je ervaringen van daar.
    Hartelijke groeten,

    Rian

  • 04 April 2007 - 15:16

    Ria:

    Vergeet nog een reaktie op de foto's, wat zijn ze mooi, jij durft zo dicht bij de tijgers.

  • 04 April 2007 - 16:10

    Ben:

    Hoi Yvonne, dit lijkt me geen koffie verkeerd en daarom komt deze koffieleut graag bij je op de koffie (hoewel het geen zuivere koffie is). Veel fietsplezier in B. onder een stralende hemel (je hebt de tip van Lentes al gevonden).
    En later op naar Nepal!!!
    Denk aan je en zie ons weerzien langzaam dagen. Liefs Ben

  • 04 April 2007 - 17:30

    Bernadette:

    hé stoere, jij overtreft jezelf voortdurend!! Wat heb je nou allemaal al achter de kiezen? Insecten, snake wine, drollenkoffie...wat wordt de volgende gang??

    En voel je je een beetje reus nu, nu je eindelijk eens de grootste bent!??

    Ik ben ook wel erg benieuwd of je nog aan de fietstocht door Bangkok toekomt!!
    Eet smakelijk alvast, wat het ook mag zijn....;-)
    doeidoei. Bernadette

  • 04 April 2007 - 18:38

    Loes:

    He dapper mooi mens

    Ik sluit me helemaal aan bij degenen die vinden dat je schrijverstalent hebt. Je kan het prachtig beeldend verwoorden, echt een genot om te lezen.
    Die foto`s van die kindertjes zijn echt geweldig,ook daar ben je goed in dame. Mischien moet je toch eens een journalistieke loopbaan overwegen.Je bent nooit te oud om te leren, dat bewijs laat je zelf in ieder geval iedere keer zien.
    Tja en dan die wezelkoffie,je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, doe mij ook maar een half pondje.
    Yvonne ik wens je een fantastische tijd in Nepal toe. Loop ze en geniet met volle teugen van alles wat je nog op je padje(s) daar tegenkomt.

    Een knuffel
    Loes

  • 04 April 2007 - 20:18

    Jeanne Voets:

    Lekker he Yvonne om toch een keer groter te zijn dan de rest van de vrouwtjes. Mooie foto's vooral met de tijgers die je zo kon aanraken, gelukkig zijn ze blijven liggen.
    Veel plezier in Kathmandua en daar in de bergen en veel plezier bij het lopen.

  • 05 April 2007 - 11:18

    Hennies Kwatta:

    Hallo Yvonne,

    voordat je de bergen ingaat en je w.s. een tijd niet zult schrijven, wens ik je alweer veel wandelplezier en alles wat erbij hoort. Geniet, want je zit alweer op de helft.
    Liefs hennies

  • 05 April 2007 - 15:36

    Joyce:

    Hey dappere dodo,

    Leuk om allemaal te lezen zeg. Ge het talent!!! Have fun en geniet van alles.

    Liefs Joyce

  • 05 April 2007 - 17:17

    Anita:

    Yvon, fijn dat je nog genoten hebt in Sapa. Wat een mooie foto's in de tijgertempel. Laat ik nou gisteravond op National Geographic een documentaire gezien hebben over de tijgertempel.
    En nu op naar de Himalaya, the best for last !! Ik ben zo benieuwd welke trek je gaat doen en kijk uit naar je foto's !!

    Heel veel plezier, alle goed, liefs
    Anita

  • 05 April 2007 - 17:33

    Jack:

    ha yvonne! Ik hou het toch maar bij SUPRA VANELLE. Opnieuw leuk je avonturen mee te maken. Wens jou een hele fijne tijd in de bergen. Lieve groet, Jack

  • 05 April 2007 - 20:40

    Corrie:

    Ha "Vrouwke" je maak wat mee zo ver van huis, nietwaar? Shitkoffie, tijgers "hobbits" of zijn de mensjes daar gewoon kleiner dan jij? Klinkt allemaal erg indrukwekkend. Nou hier gaat het alweer lekker lente worden. De komende dagen, 'Pasen" beloofd het zo'n beetje 20 graden te worden. Stelt voor jou niets meer voor maar voor de Nederlander thuis wordt dat toch wel weer eens lekker genieten. We zullen de paas-eieren vroeg moeten gaan zoeken en vinden anders smelten ze nog voor ze gegeten kunnen worden. Onze Piet {v.d. Sande} neemt a.s woensdag afscheid van ons. Zal een tranenbad worden vrees ik. Nu moet/mag jij dit allemaal missen. Zal niet echt een probleem zijn, denk ik want jij hebt weer erge spannende actie's op het programma staan, lees ik. Nou lieve Yvon, take care en geniet met volle teugen!!! Meelevende groet uit Vught van Corrie.xxx

  • 06 April 2007 - 11:39

    Jolanda:

    Dus de trekking had voor jou wel wat zwaarder gemogen. Maar jij bent intussen natuurlijk een doorgewinterde, door de wol geverfde bergwandelaar geworden. Je hebt een conditie om jaloers op te worden. Kan me voorstellen dat je alweer uitkijkt naar Nepal.
    Die bijzondere koffie wil ik straks ook wel eens proberen als je weer thuis bent.
    Je bent overigens een meesterlijke verteller!

  • 07 April 2007 - 16:33

    Henny:

    zit even op de pc van brigitte, we, dat zijn bernadette brigitte en ik, gaan hier zo meteen lekker eten, een heerlijk visje. brigiytte kan dat wel, dat hoop ik tenminste. ik ga zo foto's kijken. morgen is het pasen. is het bij jullie ook pasen???? hebben jullie ook lammetjes in de wei??? of op het bord zegt brigitte???
    Nou Yvonne, geniet in nepal en khosan road ben ik ook geweest, ik vond het wel grappig. Ben je nou nog naar die tempel geweest met die grote boeddhea? wat ik je eerder vertelde????
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 62452

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: