Ik heb er weer helemaal zin in!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van yvonne - WaarBenJij.nu Ik heb er weer helemaal zin in!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van yvonne - WaarBenJij.nu

Ik heb er weer helemaal zin in!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

29 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie lieve, leuke, aardige, grappige, bemoedigende, "hart-onder-de-riem-stekende" berichtjes! Ze doen me zo goed, meer dan goed!
Inmiddels ben ik de inzinking wel weer te boven en kan ik weer genieten.
Gisteren en eergisteren ben ik dus in Halong Bay geweest. Een baai(de naam zegt het al!) zo'n 3,5 uur rijden van Hanoi, aan de golf van Tonkin. Hier liggen zo'n 3000 rotsachtige eilandjes met de meest vreemde vormen in de zee.
Halong betekent zoveel als: "Dalende Draak". Volgens de legende zijn deze "rotsblokken" hier neergegooid door een enorme draak. Met zijn staart sloeg hij gaten in de rotsblokken waardoor talrijke grotten ontstonden.
Het ziet er ook zo uit: alsof er bij toeval stenen in het water terecht zijn gekomen. Een surrealistisch beeld. Het is er heel vaak bewolkt, maar juist door dat mistige, dat vage krijgt het een mysterieuze sfeer. Ik vond het prachtig! Heb echt m'n ogen uitgekeken.
Enfin, kijk maar naar de foto's, maar bedenk wel dat een foto slechts gedeeltelijk de werkelijkheid benaderd.
Ik ben ook nog in een grot geweest. Hoewel het ten behoeve van de toeristen-die er op dat moment ook erg veel waren-op sommige plekken heel kleurig en bijna kermisachtig verlicht was, vond ik het heel bijzonder. De meest grillige vormen waarin je met een beetje fantasie van alles kan ontdekken, een olifant, draak etc.

Het is dus gelukt! Ik heb mijn tickets kunnen verzetten waardoor ik toch nog naar Sapa kan. Vanavond vertrek ik met de nachttrein en ga daar een trekking van 3 dagen doen. Sapa ligt helemaal in het noorden van Vietnam, tegen de Chinese grens aan. Ik ben blij dat het gelukt is, op deze manier krijg ik hopelijk toch ook een wat ander beeld van Vietnam. Zoals ik al zei heb ik voornamelijk grote steden gezien. Ik ben daardoor wel een paar dagen korter in Nepal, maar hou daar toch nog genoeg tijd voor over.

Ik had er wel over gehoord maar nog niet gezien......
Bij toeval kwam ik gisteren op een overdekte markt uit. Daar zag ik stukken dood beest liggen die me wel erg bekend voor kwamen! Enigszins op mijn hoede vroeg ik aan een van de vrouwen achter de kraam: "What is that?"
Met een schelle hoge stem gilde ze, bijna verdedigend: "Dog, dog, dog!!"
Slik.....dat dacht ik al! Ik ben niet verder over de markt gelopen.
Even later zag ik zo'n klein pinchertje over straat lopen. Zoiets dus......


Vanmorgen in het mausoleum van Ho Chi Minh geweest. Ik heb me verbaasd over de enorme stroom bezoekers die er op af komt, het merendeel Vietnamezen. Het heeft me zeker een uur gekost voordat ik in het mausoleum zelf was. Na lang wachten, securitychecks, afgeven van tas en fototoestel.
"Uncle Ho" is zelfs dood nog waanzinnig populair. Overigens had hij volgens mijn gids zelf gecremeerd willen worden. Zijn wens was dat zijn as op 3 verschillende plekken werd uitgestrooid. Toch hebben de autoriteiten besloten om zijn lichaam te "bewaren" en dit enorme praalgraf voor hem te bouwen.
Helaas had ik wat te weinig tijd voor het museum, het ging rond 11.30 dicht. Misschien toch weer even er naar toe als ik terug ben van m'n trekking?
Vervolgens heb ik nog een volkenkundig museum bezocht en een oude gevangenis. Ach ja,ik zou eens vergeten hoe dat het er is!
Voorlopig weer even genoeg cultuur. Op naar de natuur in Sapa!
Wordt vervolgd.
Liefs, Yvonne

  • 29 Maart 2007 - 13:07

    Dini:

    Hond op het menu??? Ook poesen?? Dat kleintje op die foto komt die ook op de menukaart?? Met slangenwijn?? Insekten vooraf??? Het is wel 'slikken' als ik lees welke dieren ze allemaal de keuken in slepen.
    Ik kan me voorstellen dat je gek werd van al dat lawaai om je heen; dus nu op weg naar Sapa.. geweldig.
    Als die foto's van de Halong bay slechts gedeeltelijk de werkelijkheid weergeven, dan moet dat ook gekmakend zijn, zo mooi. Geniet er van.. met volle teugen.

  • 29 Maart 2007 - 14:43

    Annelies:

    Dag lieve Yvonne,
    fijn dat je weer kunt genieten.Zo;n dip heeft ook zijn functie moet je maar denken.Wat kun je toch leuk schrijven,ik geniet van je berichten.
    Ik wens je nog vele reisgenoegens toe.
    lieve groeten,
    Annelies

  • 29 Maart 2007 - 15:39

    Jeanne Voets:

    He Yvonne,
    Ik hou erg veel van koken maar hond op het menu zetten dat gaat toch te ver.
    Wat is het weer genieten van je verhalen en de geweldige foto's van al die rotsen met grijze lucht. Komt op de foto al mooi over laat staan in het echt.
    Hoop dat je een beetje kunt rusten/slapen in de trein en dan weer lekker genieten in Sapa.
    Kijk uit naar je volgend schrijven.
    Liefs Jeanne

  • 29 Maart 2007 - 16:10

    Susan:

    he yvonneke,
    goed om te lezen dat je weer vol op aan het genieten bent! goed zo!!!
    nu op naar sappa...spannend! veel plezier en onthoud he...voor je het weet ben je er weer en is ben der weer!!!
    lekker genieten!!!
    liefs susan

  • 29 Maart 2007 - 16:45

    Steef:

    Lieve Yvonne, heel gaaf al die berichten van jou, had de vorige even gemist maar ben nu weer helemaal bij. Is je dip nu weer over? Ik kan het me levendig voorstellen hoor. Maar nog en maandje veel zien en genieten. En dan weer naar je Ben!! Hoop je 11 mei live te zien. Liefs Steef.

  • 29 Maart 2007 - 17:14

    Nellie:

    Ha Yvonne,

    Ik kan je tempo bijna niet bijhouden, had nog willen reageren op je vorige mail. Wat een prachtige foto's van die baai en grotten. En goed dat je het weer naar je zin hebt. Was er ook nog wat anders op die markt dan alleen dode dieren? Of heb je die markt zo snel verlaten dat je de rest niet meer gezien hebt? Ik lees altijd met veel plezier je mails. Tot de volgende mail maar weer.

    Nellie

  • 29 Maart 2007 - 18:19

    Brigitte:

    Heb net je gordijnen gesloten voor de nacht...... Fijn dat je "er"weer bovenop bent en het zal best ergens goed voor zijn. Goed dat je je ticket heb verzet en naar Sapa kunt gaan,,,,,, heel veeel genot ik ga nu naar je foto's kijken, veel liefs Brigitte je mag echt een boek gaan samenstellen Yvonne met jouw schrijfkunst..... Bye Bye

  • 29 Maart 2007 - 20:04

    Loes:

    He Yvonne
    Heel indrukwekkend die foto`s. Ik kan me voorstellen dat het mysterieus overkomt bij je al die rotspartijen in het water. Tja en dat dat door een draak is gedaan maakt het natuurlijk nog mysterieuzer. Wij als draken kunnen ons dat wel voorstellen hoe dat destijds gebeurd is toch??!!
    Over die hondjes heb ik het verder maar niet, geloof niet dat Vietnam eenland voor mij is als grote dierenvriend en toch voor de meeste tijd vegetarier zijnde.
    Fijn voor je dat je naar Sapa gaat, ben benieuwd hoe dat voor je uitpakt.
    Ik ga morgen 4 dagen naar Vlieland, ook niet verkeerd vind ik zelf. lekker uitwaaien aan de waddenzee
    He vrouwke veel plezier tijdens je trekking, een goede reis erheen en tot de volgende mail
    Doeiiii

  • 29 Maart 2007 - 21:49

    Joan:

    Hoi Yvonne, je hebt een talent wat ik en blijkbaar meerdere met mij nog niet kende,nml je manier van schrijven.
    Boeiend,echt, gevoelig, recht uit je hart..geweldig, voor mij mag je naar het boekenbal om je eerste boek te gaan promoten.
    We zullen eens wat tijd gaan besteden om alvast een alias te gaan bedenken.
    En jee alweer bijna 1 april,het gaat hard.
    Dus genieten met twee ie..s zou ik zeggen.
    Doei we denken aan je.
    Joan

  • 30 Maart 2007 - 04:54

    Ben:

    Yvonne,je taal is zo beeldend en trefzeker en dooregen met een vleug(je) onderkoelde humor, steeds weer een genot om te lezen. Voel nu maar eens goed je lichaam, je inspanningen zodat je bruingebrand en afgetraind thuiskomt.
    Hier komend weekend goed fietsweer, zal dan aan je denken.
    Ik hoop dat je niet al teveel inspiratie hebt opgedaan aan de Vietnamese keuken; wil nl. nog vaak en lekker eten bij je.
    Heel veel liefs
    Ben (tot maandag @)

  • 30 Maart 2007 - 05:25

    Ilse:

    Hallo stoere vrouw!
    Ik heb je verhalen wel gevolgd, (in stilte) je 'dipje' las ik net pas. Ik herken het helemaal, ik had dat in China. Die steden zijn inderdaad niet leuk, maar de natuur is geweldig, dus goede beslissing om die steden te verlaten!! De mensen op het platteland zijn ook veel leuker. De drukte maakt mensen egoistisch, denk ik. Je moet strijden voor je kleine stukje ruimte. Hoop dat je verder nog veel zult genieten! kus+knuf.

  • 30 Maart 2007 - 19:12

    Anneke &Henk:

    Gelukkig dat je er weer tegen kan, het ziet er allemaal wel bijzonder uit. Sommige dingen zijn daar wel heel anders dan hier dog dog bijv. Hier en daar zo'n kei is ook apart, zo'n praalgraf voor een leider hebben ze in andere landen ook en daar komen na vele jaren ook nog steeds kijkers, we denken aan het rode plein.
    Yvonne fijn dat je je ticket hebt kunnen overzetten, en nu nog naar iets kan gaan waar je naar uitkijkt.
    We wensen je fijne voortzetting van deze trip, met alle geluk en gezondheid.
    Wij blijven je reisverslagen volgen, en kijken uit naar je volgende bericht.

  • 31 Maart 2007 - 18:04

    Jolanda:

    Fijn dat je er weer zin in hebt, Yvonne. Goed idee om na al die prachtige, maar wel vermoeiende stedenbezoeken weer eens de natuur op te zoeken. Ik weet eigenlijk niets van Vietman (behalve dat er jaren oorlog is geweest natuurlijk), maar als je foto's maar een fractie van de werkelijkheid weergeven, moet het er erg mooi zijn.
    Trouwens: die fles met de slang erin had ik nog niet gezien. Geweldig!
    En op die markt, daar stonden toch geen lieve kleine cavia's op het menu???

  • 01 April 2007 - 16:04

    Jose:


    Hallo Yvonne

    Het is wel een geweldig reis.... Ik lees vol belangstelling je verhalen.

    Even wat nieuws over onze tante
    Vanmiddag zijn robert en ik even bij tante geweest.
    Ze ziet er goed uit en het gaat prima.

    Groetjes van
    ROBERT EN JOSE

  • 03 April 2007 - 14:50

    Maupie:

    Hadiezus, jaja culinaire hoogstandjes tijdens zo'n verre reis horen er nu eenmaal bij. schrijf je later wel wat uitgebreider, groeten en kus van Brozzermaup

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 62429

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: