Reus bereikt... - Reisverslag uit Reus, Spanje van yvonne - WaarBenJij.nu Reus bereikt... - Reisverslag uit Reus, Spanje van yvonne - WaarBenJij.nu

Reus bereikt...

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg yvonne

18 September 2015 | Spanje, Reus

Figueras-Gerona (Fornells de la Selva)-Espinelves-Manresa-Montblanc-Reus (Mas Rossend)

Net voor Girona, in Fornells de la Selva, vond ik een aangename camping die door een Spanjaard met zijn Nederlandse vriendin gerund wordt. Erg leuk, behulpzame mensen en een fijne plek. Lekker rustig. Ik was er nog maar net, had de tent al opgezet en had net een uitnodiging gekregen van mijn Zuid-Afrikaanse buren om wat te komen drinken, toen er een ligfietser aankwam. Hè dacht ik, die fiets, het lijkt wel of ik die ken. En hè, die man ken ik ook. Bleek het een Wereldfietser te zijn, Gaele die ik wel eens op een van de weekendjes heb gezien.
Wat leuk! De tweede bekende in een paar dagen tijd! Wat een kleine wereld is het toch! Je vindt ze ook overal, die Wereldfietsers.
Barcelona is niet zo'n succes geweest. Wat een enorme stad is dat. Ik had een busticket gekocht waarmee je langs allerlei bijzonderheden rijdt waar je dan uit kan stappen wanneer je wil. Hop on, hop of, zo noemen ze dat.
Wat een regen. En net toen ik van de bus afgehopt was. Het werd zo erg dat ik op een gegeven moment van pure frustratie een kroeg in ben gedoken om bier te gaan drinken. En verhip, dat hielp! Na een halve liter was het droog en kon ik de Sagrada Familia gaan bewonderen. Nou ja, bewonderen....het is een bijzonder gebouw, maar of ik het nou mooi vind....?
Nee, een dag is te weinig om een goeie indruk van deze stad te krijgen maar nog een extra dag was me echt teveel. Het was ook een hele reis vanaf de camping waar ik zat, kostte me anderhalf tot twee uur. Bij elkaar dus bijna 4 uur reizen.
Girona, waar ik een dag eerder was sprak me eigenlijk meer aan. Kleiner, veel overzichtelijker, een mooi oud centrum en een leuk fietstochtje vanaf de camping.
De volgende dag heb ik lekker zitten hangen en niksen op de camping. Ik heb alleen even de fiets gepakt om naar de Spar te gaan.
Toen had ik inmiddels vier nachten op dezelfde camping doorgebracht, tijd om verder te gaan!
De volgende dag richting Reus. Hier zal ik wel een dag of 3 of 4 over doen. En zoals het boekje al aan gaf, een paar pittige klimmen! Maar ik heb een wijze les van Gerry gekregen. Probeer vrienden te worden met de berg en verzet je er niet tegen. Nou, met dat in mijn achterhoofd gaat het een stuk beter. Begrijp me goed, ik hijg en ik zweet nog steeds, ik voel mijn billen en bovenbenen, maar ik vloek niet meer en ik word ook niet meer chagrijnig als ik voorbij de bocht zie dat de weg toch nog steeds omhoog gaat.
Goed schakelen, mezelf de tijd geven, af en toe even van de fiets af om mijn dooie tenen en vingers weer wakker te schudden (kom op jongens, erbij blijven, ik kan het niet zonder jullie!), maar vooral genieten van al het moois wat aan me voorbij trekt. Wat een voorrecht om dit te kunnen doen! Wat een rijkdom!

Alles bij elkaar heeft het me dus 3,5 dagen gekost om vanaf Gerona in Mas Rossend te komen, de wijnboerderij waar Theo vaker komt en er nu dus ook is.
Ik heb een nacht op een camping gestaan. In Manresa heb ik een duur hotel genomen. Er was daar geen camping in de buurt en volgens mijn informatie slechts twee hotels. Wel wat onduidelijke hostals, ik heb er bij eentje voor de deur gestaan maar daar werd ik al zo naar van dat ik absoluut niet de behoefte had om het van binnen te bekijken. Het hotel was een fijne plek, daar heb ik dus maar van genoten.
De laatste nacht voor Mas Rossend stond ik op de camping in Montblanc, een enorme camping maar ook enorm leeg. Lekker rustig, dat wel.
Naar Mas Rossend was het ongeveer 30 km. dus ik kon het op mijn gemak doen.
Leuk was het niet, langs de grote weg, eigenlijk heel vervelend. Ook wel wat klimmen maar dat vond ik niet erg, het was meer het voorbij razende verkeer waar ik last van had. Hoe dichter dat ik bij Reus kwam hoe beter dat ik op ging letten. Hier zou het toch ergens moeten zijn...en inderdaad, ineens zag ik een hek met de naam "Mas Rossend". In mijn vaart reed ik er al half voorbij maar zag ik Theo nog net aan komen lopen.
Yes, weer een mijlpaal gehaald op mijn reis.
Diezelfde middag kon ik meteen helpen met de druivenpluk. Dat heb ik vroeger nou altijd al eens willen doen maar is er nooit van gekomen. Kan ik ook weer van mijn bucketlist afstrepen. Ik dacht dat ik na al die druiven die ik al in Frankrijk had gegeten er inmiddels wel genoeg van zal hebben maar ik vind ze nog steeds heel erg lekker.

Gisteren hebben Theo, Geert, (de zwager van Theo die hier al ruim 40 jaar komt en nu ook hier is) en ik Annelies en Ria van het vliegveld afgehaald. Zo leuk om ze weer te zien.
Sjan en Ard zijn vanmorgen aangekomen, ook heel leuk om hen te zien, en de club is compleet. Zij hebben een paar dagen vanaf Girona gefietst. Nog even relaxen hier en dan gaan we richting Andalusië.
We gaan straks barbecue-en! Daar kunnen jullie je waarschijnlijk nu nauwelijks iets bij voorstellen maar hier is het ook 's avonds nog erg aangenaam om buiten te zijn. Het blijft wel zo'n graad of 24. Heerlijk. Er is hier ook een zwembadje, straks maar eens proberen of ik het niet te koud vind!
Ik probeer nu ook wat foto's te plaatsen, mogelijk staan ze niet in de goede volgorde maar dat moeten jullie me maar vergeven.
Tot de volgende keer.
Yvonne

  • 18 September 2015 - 16:04

    Josie:

    Wat een mooie reis ben je aan t maken, en wat heerlijk dat je lekker buiten kunt barbecuen, wij hebben het vorige week nog snel even gedaan, maar de herfts treedt nu echt in en het wordt wat kouder, veel regen ook, brrrr.
    Geniet ze, Barcelona is zo groot, daar moet je minstens een week zijn, Gerona is dan idd een mooi alternatief.
    Groetjes,
    Buuf Josie.

  • 18 September 2015 - 16:30

    Jeanne Voets:

    He kanjer dit heb je weer uitstekend gedaan. Inderdaad je realiseert je pas dat de wereld klein is als je in het buitenland zit er je komt een bekende tegen. Wel heel leuk. Je bent veel leuke dingen tegen gekomen onderweg en jezelf verwennen met een hotelletje heb je zeker verdiend. Nu heb je de club om je heen geniet er maar lekker van. Veel fietsplezier naar Andalusië geniet van de omgeving, je vrienden en de zon.
    Groet vanuit het regenachtige Den Bosch.

  • 18 September 2015 - 16:56

    Liesbeth Janssen:

    Hoi Wereldreiziger,

    Heb weer genoten van jouw verslag.Geniet van al het moois om je heen en van alle leuke mensen die je tegenkomt.

    Lieve groet Liesbeth.

  • 18 September 2015 - 17:08

    Marietje:

    Gastvrije mensen Afrikanen en gezellig. Weer leuk om je verslag te lezen nog veel fietsplezier.

  • 18 September 2015 - 17:59

    Gerry:

    Een reuze reis, je bent een reus in Reus als je daar fietsend aankomt. Ik krijg alsmaar de fiets-kriebels als ik je ervaringen van deze tocht lees....

  • 18 September 2015 - 18:17

    Nellie:

    Lieve Yvonne,

    Wat een geweldige reis maak jij. Mooie avonturen en een super prestatie. Geniet van het mooie Spanje, groeten aan de bekenden. Heerlijk dat het daar nog zo'n mooi weer is.

    Groeten van Nellie uit Tilburg

  • 18 September 2015 - 18:53

    Rian:

    Hoi Yvonne, wat een leuk verslag weer! Echt genieten om zo met je mee te mogen "reizen". Wens je nog veel genieten toe. Trouwens van dat bier zal ik onthouden, al heb je hier, denk ik, een krat bier nodig!
    Veel groeten


  • 18 September 2015 - 19:14

    Marjan:

    Wat ontzettend leuk dat je Gaele tegen bent gekomen, kleine fietserswereld.
    Leuk ook dat je nu met meerderen je reis vervolgt!
    Geniet er heerlijk van samen, hartelijke groet! Marjan

  • 18 September 2015 - 19:32

    Ellie:

    Hoi Yvonne, Knap dat je alweer zover gefietst hebt. Je reis is erg interessant, vooral ook omdat je het zo leuk beschrijft. Je ziet mooie dingen en maakt vanalles mee. Ik zou het zó ook wel willen doen, maar voorlopig geniet ik van jouw ervaringen. Nog heel veel (fiets) plezier en allemaal een goede reis gewenst.
    Groet van Ellie

  • 18 September 2015 - 20:40

    Maria Geurts:

    Geniet van alles wat je meemaakt, mooie herinneringen kun je niet genoeg hebben.
    Veel plezier.Groetjes,

    Maria

  • 18 September 2015 - 22:47

    Henk De Leeuw:

    Hallo Yvonne

    Wat is het toch leuk je mooie verhalen te lezen.
    Dan ook nog een collega Wereldfietser tegen komen op je reis.
    En nu aangekomen bij al je kennissen erg leuk.
    Geniet van de Barbequ en het mooie weer.
    Veel succes komende week.

    Henk

  • 19 September 2015 - 00:11

    José:

    Hoi Yvonne,
    Wat een prachtig verhaal weer. Leuk om te lezen.
    Ik ben echt trots op zo'n vriendin. Schep ik ook af en toe over op.
    Fijn dat alles zo goed gaat.
    Geniet maar lekker van de leuke mensen om je heen, het mooie weer en de prachtige omgeving.
    Succes op je tocht naar Andalusië.

    Lieve groet,
    José ( en ook van Frans)

  • 19 September 2015 - 10:58

    Anneke En Henk:

    Hoi Yvonne,

    Wat een geweldig mooi verslag heb je weer geschreven, fijn dat alles verloopt zoals je het hebt bedacht. Jammer dat Barcelona je is tegen gevallen. Ja een grote stad en ook nog regen. Aan de kathedraal gaan we als Nederlanders nog wat verdienen, ze hebben daar namelijk Nederlandse verf nodig.
    Je broer en de kennissen zijn er ook bij gekomen, doe Theo ook de groeten van ons.
    De foto's kan ik niet allemaal open krijgen maakt niet uit, die we zien zijn prima.

    Druiven zijn gezond hoor!

    Liefs en groet
    Anneke en Henk

  • 19 September 2015 - 17:08

    Anjastef:

    Hé Yvonne.
    Zojuist heb ik even op de kaart jouw route bekeken, - en ik schrok eigenlijk van de afstand !
    Natuurlijk weet ik dat Gerona/Barcelona/Reus vér is, - maar als je het dan zo op de kaart ziet . . .
    Nou moet ik zeggen, - wij zijn vanmorgen op de fiets naar 's-Hertogenbosch geweest, - én weer terug, - en het regende, - dus óók wij weten wat afzien is !!
    ( natte-) Groet uit Engelen van ons !!
    P.S. hier boven schrijven Anneke en Henk: Druiven zijn gezond hoor!
    Maar wij beiden weten: niks zo gezond als bruin brood !!

  • 19 September 2015 - 18:46

    Jolanda :

    Hey Yvonne,
    Heerlijk om weer van al je avonturen te mogen meegenieten!
    Barcelona is idd wel erg groot om in een dag te doen en met regen lijkt het me meer een opgave dan een plezier. En alweer bekenden tegengekomen, onvoorstelbaar toch eigenlijk hoe klein de wereld dan is.
    Heel veel plezier en succes verder!

  • 20 September 2015 - 17:42

    Corrie Uit Vught :

    He Vonneke,
    Tja, wat kan ik nog zeggen na jouw verhaal en al die lieve, enthousiaste en bewonderende reactie's van al jouw dierbaren!
    Kort maar krachtig " ge zijt enne kanjer" Chapeau!!!!!!!
    Geniet van jouw vrienden clubke die nu bij jou zijn en opnieuw heeeelveeeel fietsplezier!
    Liefs Corrie

  • 25 September 2015 - 12:28

    Jack:

    Hoi Yvonne.

    Wederom leuk weer verhaal te lezen en nu zelfs met beeld.Wanneer denk je weer naar huis te fietsen want het is wel erg stil in de wijk hihi.
    Je hebt wel een ontzettend leuk feestje gemist. Het was erg gezellig zelfs zonder jou =)

    Nou ik wens je nog hele fijne dagen toe en kijk al uit naar nog een verslag.

    Groet, Jack

  • 26 September 2015 - 13:16

    Loes Uit Tilburg:

    Ha Yvon

    Geweldig weer om je te lezen...echt een dikke chapeau voor wat je allemaal weer neerzet daar!!!misschien kom je mijn zus nog tegen..ze woont(gedeeltelijk) in Elviria.. in een sjiek appartementencomplex niet zo ver van Marbella..Ze zijn er nu..wie weet.
    Heel veel plezier nog op je fietsavontuur

    Groetjes Loes

  • 29 September 2015 - 21:29

    Marnie:

    Geweldige tocht maak je weer. En je bent een bikkel, al denk je dan soms van niet bergieop!

    Have fun, hasta la pasta naar he volgende verslag

    groeten Marnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 62409

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: