Weer in Frankrijk - Reisverslag uit Marciac, Frankrijk van yvonne - WaarBenJij.nu Weer in Frankrijk - Reisverslag uit Marciac, Frankrijk van yvonne - WaarBenJij.nu

Weer in Frankrijk

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg yvonne

23 Juni 2013 | Frankrijk, Marciac

Weer in Frankrijk.
Ik had het erg naar mijn zin in Pamplona en had nog best een dag daar stuk kunnen slaan. Ware het niet dat er slecht weer voorspeld werd dus leek het me beter om snel de Pyreneeën over te gaan.
Ik vertrok die dag met stralend weer, weer helemaal blij en opgewekt omdat ik weer op de fiets zat.
Eenmaal op het hoogste punt, duizend zoveel meter, (een makkie), was het erg mistig. Dus het eerste gedeelte van de afdaling voorzichtig en gecontroleerd naar beneden. Je zal maar zo'n haarspeldbochtje missen!
Na een paar kilometer, toen het zicht weer beter was remmen los en in volle snelheid!
In St.Jean Pied de Port heb ik nog even overwogen om naar de camping te gaan. Maar goed dat ik het niet gedaan heb, na een uur begon het te regenen. En niet zomaar een buitje, nee, echt met bakken!
Ik heb nog wel de kans gehad om iets te zien van het stadje. Mooi en erg toeristisch. Veel mensen beginnen daar de Camino
De volgende dag vertrok ik met regen zodat ik na een paar honderd meter alweer aan de koffie zat. Al twijfelend of ik wel verder zou gaan.
Moet ik misschien nog een dagje blijven?
Toch maar gaan fietsen, in de hoop dat het droog zou worden. Dat deed het ook wel, maar na een tijd begon het weer opnieuw.
Uiteindelijk kwam ik als een ontzettende verzopen kat na 70 kilometer aan in Saint Marie Oleron. Een leuke herberg overigens en gelukkig kon ik daar langer dan een nacht blijven. Ik was de regen zo zat!
Ben daar drie nachten gebleven. Had de stad toen ook wel gezien en eigenlijk had ik die tweede dag best kunnen fietsen. Het was wel bewolkt maar in ieder geval droog.
De derde dag dus toch maar vertrokken, ik begon me kapot te vervelen nadat ik de stad helemaal gezien had (en in de kroeg schuin tegenover begonnen ze me ook al te kennen: " un verre de vin rouge",) maar wat een weer. Ze hadden beter weer beloofd, maar ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt!
Het water kwam echt met bakken uit de lucht. Na 35 kilometer heb ik het opgegeven. Wat een nattigheid, wat een treurnis!
In het plaatsje waar ik uitkwam was een gîte, waar je je voor aan moest melden bij het toeristen informatie bureau.
Ik was er om 12.10u. Net dicht, gesloten van twaalf tot twee. Ik heb daar maar op een stoepje onder een afdakje gewacht tot ze weer open gingen. Ik kon het echt niet opbrengen om verder te gaan.
Wel weer een fijne plek die gite, warme douche, wasmachine, droger, lekker bed. Jammer van die ongezellige Spanjaard die er ook was.

Ik wil nu wel eens een hittegolf! Nou ja, minder is ook goed, 25 graden en zon! Ik krijg visioenen van een leuke Franse camping waar ik lekker loom en lui kan zijn! Waar ik niks hoef, uitslapen en naast het tentje in de zon verder wakker worden met een eigen gezet kopje koffie. Misschien een wasje, nagels knippen, oren en neus uitpeuteren en meer van dat soort banale, uhh, basale dingen.
Een boekje lezen en om een uur of drie aan de koude witte wijn en lekker eten.
Dat wil ik!!

De volgende dag nieuwe kansen!
En laat het nou prachtig weer zijn, zonnetje, 20, 25 graden. Heerlijk!
Meteen ziet alles er een stuk leuker uit en kan ik weer genieten van de omgeving. Nog wel wat bewolking als herinnering aan het dikke pak wat gisteren boven me hing.
Ongeveer 75 kilometer gefietst, dat zijn tenminste weer eens volwassen afstanden! De hele dag rechts van me geweldig zicht op de Pyreneeën die steeds verder weg raken. Ik ben er regelmatig voor afgestapt om ze nog eens goed te bewonderen. Zo indrukwekkend! Wanneer zal ik ze weer zien?
En raad eens....om het nog mooier te maken, ik heb die camping gevonden! In Marciac, een leuk plaatsje en een prettige camping. Ik denk dat ik een dagje blijf. Mits het toch niet weer gaat regenen want tegen de avond begint het weer te betrekken.
En ja hoor, 's nachts regen, wel niet zo heel erg maar in een tentje hoor je elk druppeltje dat valt.
's Morgens afgekoeld maar ik blijf toch maar hier. Ik wil heel graag Marciac gaan bekijken. Een leuk plaatsje met een mooi meer waar ik omheen ben gefietst. Was niet zo ver, lijkt een beetje op rondje Zuiderplas.
En ik heb gezelschap gekregen van Math, een Nederlandse fietser op weg naar Lourdes.
Ze hebben hier op de camping een soort huisjes die je kan huren tegen speciale pelgrimsprijs, slechts een paar euro meer dan een gewone campingplaats. Ik zit nu samen met deze Math in zo'n huisje. Voordeel is dat de tent droog ingepakt is. En ik wordt niet meer wakker gehouden door de regen op de tent.
Morgen ga ik weer verder, nagels geknipt en de rest....richting Moissac waar ik over een dag of twee denk aan te komen.
Yvonne













  • 23 Juni 2013 - 20:26

    Annelies:

    Ha Yvonne,
    Niets kan jou meer stuk krijgen. Ik gun je nog veel zonnige dagen waarop je, na het fietsen, kunt genieten van het campingleven nu de basale zaken avhter de rug zijn.....
    Hartelie groet,
    Annelies

  • 23 Juni 2013 - 20:38

    Gerry:

    Hoi Yvonne,
    Ik vreesde het ergste met de nattigheid. Zag op tv dat Lourdes overstroomde.
    Hier overstroomt het ook weer.... veel regen vandaag en gisteren en morgen......
    Lekker rustig aan nu.Her en der een dagje blijven. Heerlijk.....
    Moissac heeft een mooie herberg, in een voormalig klooster. In het centrum.
    Fiets ze.

  • 23 Juni 2013 - 20:47

    Jack:

    Ha Yvonne

    Gewelig die foto,s van de refugio. Ook lekker schoon en steriel. Ik kan je troosten want hier valt de regen ook al dagen met bakken uit de lucht. Gister was er een soort klein oerol festival in vlijmen op een zorgboerderij. Erg leuk maar ook helemaal wegeregent.En de daken van een aantal podia daro waren in de middag al weggewaaid. Ondanks dit alles was het heel gezellig.

    Groetjes uit Bois le Duc X

  • 23 Juni 2013 - 21:04

    Liesbeth:

    Hoi Yvonne,

    Wat heb je weer een boeiend verslag geschreven, ik smul er elke keer weer van.Pas aub op met mistig weer want we willen je wel gezond terug .

    Dikke knuffel en fiets ze!

  • 23 Juni 2013 - 23:04

    Ria:

    Hee Yvonne,
    Lekker in zo'n huissie met die regen. Na allerlei opfrisrituelen kun je dan weer verder. Wens je veel zon en mooie plekken in Frankrijk, waar je zoals je schrijft loom en lui kunt zijn.
    Lieve groet

  • 24 Juni 2013 - 08:27

    Ilse:

    Ik heb weer genoten van je verslag. Heerlijk, zoals jij kunt genieten, het straalt ervan af.

  • 24 Juni 2013 - 12:20

    Adry Sanders Van Breukelen En Klaas Herman De Haan:

    Dag Yvonne,
    Sinds een paar weken mogen we je reisverslag meelezen dat mijn broer en schoonzus Henk van Breukelen en Anneke van Breukelen Lutgerink toesturen. Klaas is zelf een reislustige fietser en herkent momenteel de plaatsen van je tocht in Frankrijk. Zijn hartje gaat weer open. Wij genieten heel erg van je reisverslag dat alle kanten van deze "sport" op een fraaie wijze belicht Dank daarvoor en uiteraard wensen we je veel verder fietsgenoegen...droog weer...prachtige vergezichten en bovenal kilo's energie voor je benen..... Lieve groet van ons beiden, Adry

  • 24 Juni 2013 - 20:57

    Henk En Anneke:

    Hoi Yvonne,
    Frankrijk ja een mooi land maar er wonen.............., fijn dat je alweer over de Pyreneeën bent er zijn er velen die ze alleen kunnen berijden, met blo.. doping en of andere.
    Het is fijn te zien dat je ook daar soms gelukkig ook nog een zon ziet, we weten hier ook wat regen is, en landurige regen. Als het kan breng het goede weer mee naar het noorden, we wensen je dan ook een voorspoedige reis, en dagen dat je volwassen kilometers kan maken, in alle rust.
    Yvonne het wordt steeds knapper wat je aan het presteren bent, en ik zie hierboven dat mijn zus en zwager ook al een stukje hebben geschreven.
    Liefs en hartelijke groet Anneke en Henk

  • 24 Juni 2013 - 22:43

    Brigitte:

    Jaaa Yvonne, wat een mooie verslag ik geniet er alweer van zeg, zo beeldend, ik wens je alle dagen met ZON toe die nog komen.......
    alhoewel het hier ook huilen met de pet op is en 't is gewoon koud in Nederland, vorige week Dinsdag vielen de mussen van het dank ineens bloedje heet en daarna nog zo'n dag en dan komt er weer zo'ontzettend kou frontje met regen en regen en nog eens regen, het was vandaag zo ongeveer 14 - 15 Graden Celcius.....
    Nellie en ik gaan Zondag 30 Juni een paar dagen, met Max biensur, naar Frankrijk St Germain en Brionnais vlakbij Macon, het is daar heerlijk weer en daar hebben wij ook zin in.....

    Weet je waar ik vorige week geweest ben? Gilbert O Sullivan kwam in Den Bosch optreden zo leuk en zo goed sweet memories!!! CD met 2 van zijn handtekeningen wat een manneke au naturel, zo prachtig t was een hele show.
    Fiets ze en geniet ze Yvonne en pluk alle zonnestralen die je tegenkomt......
    Bisous Brigitte et Max een pootje.....

  • 24 Juni 2013 - 23:13

    Maria:

    Om even snel de Pyreneeën over te gaan...!!
    Dat moet Hannibal ook ooit gedacht hebben toen hij met zijn olifanten de Pyreneeën overging....
    Bovenop zo'n olifant lijkt me toch een stuk comfortabeler dan om op eigen kracht op je fietsje deze route af te leggen. Geweldig Yvonne, ik ben en blijf trots op je...
    xx Maria

  • 25 Juni 2013 - 23:29

    Frans:

    Dag Yvonne,

    Je zou toch zo zachtjes aan denken dat je eind juni in zuid Frankrijk alleen nog een natte rug krijgt van het zweet... Het zal vast beter worden met het weer de komende tijd. Een geluk heb je: je fietst nog langs het Rhone, bourgogne en champagne gebied. Dus als het zonnetje door breekt kun je meteen je kans grijpen om onder het genot van een regionaal wijntje na te genieten van je top prestatie!

    Hartelijke groet,

    Frans

  • 01 Juli 2013 - 15:34

    Ineke:

    Hee Yvonne!
    Wat een avontuurlijke BIKKEL ben jij toch:))
    En dan die mooie reisverhalen van je! Echt gewèldig om te lezen!
    Hopelijk heb je nu minder last van langdurige regen!
    Je uithoudings-en doorzettingsvermogen is wel fors op de proef gesteld zeg!
    Petje af voor je!!
    Ik wens je nu nog veel zonnige fietskm met een lekker windje in de rug:))
    En ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!!
    Sportieve groeten van Wouter en Ineke



  • 01 Juli 2013 - 15:34

    Ineke:

    Hee Yvonne!
    Wat een avontuurlijke BIKKEL ben jij toch:))
    En dan die mooie reisverhalen van je! Echt gewèldig om te lezen!
    Hopelijk heb je nu minder last van langdurige regen!
    Je uithoudings-en doorzettingsvermogen is wel fors op de proef gesteld zeg!
    Petje af voor je!!
    Ik wens je nu nog veel zonnige fietskm met een lekker windje in de rug:))
    En ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!!
    Sportieve groeten van Wouter en Ineke



  • 01 Juli 2013 - 15:34

    Ineke:

    Hee Yvonne!
    Wat een avontuurlijke BIKKEL ben jij toch:))
    En dan die mooie reisverhalen van je! Echt gewèldig om te lezen!
    Hopelijk heb je nu minder last van langdurige regen!
    Je uithoudings-en doorzettingsvermogen is wel fors op de proef gesteld zeg!
    Petje af voor je!!
    Ik wens je nu nog veel zonnige fietskm met een lekker windje in de rug:))
    En ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!!
    Sportieve groeten van Wouter en Ineke



  • 01 Juli 2013 - 15:34

    Ineke:

    Hee Yvonne!
    Wat een avontuurlijke BIKKEL ben jij toch:))
    En dan die mooie reisverhalen van je! Echt gewèldig om te lezen!
    Hopelijk heb je nu minder last van langdurige regen!
    Je uithoudings-en doorzettingsvermogen is wel fors op de proef gesteld zeg!
    Petje af voor je!!
    Ik wens je nu nog veel zonnige fietskm met een lekker windje in de rug:))
    En ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!!
    Sportieve groeten van Wouter en Ineke


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 62379

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: