En een gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van yvonne - WaarBenJij.nu En een gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van yvonne - WaarBenJij.nu

En een gelukkig nieuwjaar!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

03 Januari 2011 | Laos, Vientiane

Na een paar leuke dagen in Luang Prabang werd het weer eens tijd om verder te fietsen. Op naar het zuiden, richting Vientiane.
De eerste etappe ging tot Kiou Ka Cham zo'n 83 kilometer. Nou is dat al een eind maar het grootste gedeelte klimmen maakt het wel erg zwaar. Tot nu toe is dit de zwaarste dag die ik gehad heb en ik hoop echt dat ik zo'n dag niet meer krijg.
Wat was dat afzien! Prachtig hoor die bergen, maar op een gegeven moment zag ik alleen maar asfalt. En dat nog door een waas vanwege al het zweet dat in mijn ogen liep en de condens die het op mijn bril achterliet.
Het leek wel een beetje op fietsen op de Hondsbossche zeewering met windkracht 7 tegen! Jacqueline weet vast nog wel hoe dat was!
Trouwens, ik heb de route niet helemaal gefietst. De laatste 5 kilometer kreeg ik een lift van een man met een pick-up truckje. Hij zag me sjouwen met de fiets en ik geloof dat ik wat hulpeloos keek. Ik kon gewoon niet meer fietsen maar met dit tempo zou ik nooit voor het donker in het plaatsje zijn.
Een paar andere auto's stopten en met vereende krachten werd mijn fiets in het laadbakje getild.
Toen ik eenmaal in die auto zat was ik verbaasd over hoe lang 5 kilometer zijn. Het leken er wel 20! Wat was ik blij met die man, ik had hem wel kunnen kussen!
In het dorp heb ik meteen het eerste guesthouse genomen, veel keus was er ook niet.
Verbazend wat een warme douche en een eenvoudige maaltijd dan goed doet.
De volgende dag weer verder, een minder zware route, ook minder lang maar ik kon even geen bergen meer zien.

Met oudjaar zat ik in Vang Vieng. Een rare stad, vol met feestbeesten die zich, schaars gekleed te goed doen aan de "happy shakes" en "happy pizza's".
Veel kroegen, karaoke bars, keiharde muziek, drank en drugs. Mogelijkheden genoeg voor de toerist die zich eens flink te buiten wil gaan.
De jaarwisseling heb ik niet afgewacht. Ik lag al om 23.00u in bed, zonder mij daar overigens erg vervelend bij te voelen, de volgende dag was weer een "gewone" fietsdag. En het was wel heel leuk wakker worden in mijn peperdure, prachtige luxe bungalow met uitzicht op de rivier!
Verder kom ik wel steeds meer fietsers tegen. Een stel uit Deventer die wel erg ervaren zijn. Ze fietsen al jaren iedere vakantie.
Een nederlands echtpaar, 60 of 65 plus die 6 maanden per jaar fietsen. In de zomer in Europa en in de winter ergens waar het warm is.
Ga ik straks lekker ook doen!
En dan nog stoere Bart uit Belgie die ook op een Avaghon fietst en een jaar onderweg is. Hij ging dezelfde kant op, maar ik heb hem niet meer gezien.
Ik geniet nog steeds erg van de mensen hier. Ze zijn zo vriendelijk! De kinderen zijn hartverwarmend.
Ik denk trouwens dat "Sabaidee" het eerste woord is wat ze leren, nog voordat ze mamma of pappa kunnen zeggen. Zwaaien wordt ze ook al geleerd als ze nog in de draagzak bij moeder op de buik hangen.
De pogingen van de jeugd om engels te praten vind ik zo leuk!
Zo werd ik door "Bwita" uitgenodigd om haar school te bezoeken.
In Kasi kwam ik bij toeval uit bij een nieuwjaarsfeestje van de docenten van een middelbare school. Ik moest zitten, drinken, eten, praten. En allemaal probeerden ze hun Engels uit. Met name de leraar Engels die het erg slecht sprak.
In Phon Hong werd ik ook binnen gehaald voor een feestje. Meteen werd ik aan alle kanten gefotografeerd door de jeugd met hun dure I-phones. Dat was nog eens de omgekeerde wereld.
En dan die pukkelige puber in een winkeltje in een dorpje waar ik een blikje frisdrank kocht.
Toen ik weg wilde fietsen stopte hij me een pakketje in bananenblad in mijn handen. Het enige wat hij zei was: "eat".
Ik vond het zo lief! Achteraf bleek het, ja hoor ik had het kunnen weten, een kluit kleefrijst te zijn.
Gisteren ben ik in Vientiane aangekomen. Het was een lange route, maar over het algemeen vrij vlak. De laatste echte klim heb ik eergisteren gehad en dus ook de laatste afdaling waar ik me dan ook vol overgave en jubelend ingestort heb!
Ik wil hier een paar dagen blijven en dan waarschijnlijk weer de grens over naar Thailand. Daar wil ik langs de Mekong naar het zuiden fietsen en daar weer Laos in gaan.
Ik heb nu nog zo'n kleine 4 weken, terwijl ik al zo lang weg ben. Wat een luxe! Ik kom zat mensen tegen die het met 4 weken moeten doen!
Dank aan Joan, mijn baas!!
Allemaal nogmaals een goed 2011! Ik geniet erg van jullie berichtjes! Dat maakt het ook leuk om dit bij te houden.
Een zonnige warme groet,
Yvonne


  • 03 Januari 2011 - 04:52

    Francis:

    Ook een gelukkig nieuwjaar Yvonne en bedankt voor je mooie reisverslag..
    De sneeuw hier is bijna weg en we kunnen weer fietsen...
    groeten
    Francis

  • 03 Januari 2011 - 08:30

    Loesje:

    Ha die Yvonneke

    Een heel gelukkig, spannend, mooi en liefdevol 2011 voor jou. Het spannende en mooie is er volop lees ik wel. Het gelukkige en liefdevolle waarschijnlijk ook, met al die mooie mensen daar en verder is het jaar natuurlijk pas net begonnen, dus er staat vast nog veel moois te wachten op je.
    Ik vind het allemaal weer geweldig wat ik van je lees en iedere keer denk ik: dat ze dat allemaal durft die Yvon!! ben je ook wel eens bang yvon, er zullen toch ook vast wel eens akelige dingen zijn of niet??? Anyway het is echt genieten om die verhalen van je te lezen. Je moet er maar eens over denken om ze in boekvorm uit te gaan brengen.Mooie bijverdienste voor als je met pensioen gaat.
    En dan die foto`s....ik geniet nog het meeste van die kiendjes. kan me voorstellen dat je dat ook het leukst vindt om te fotograferen.
    Nogmaals laos lijkt me een prachtig land, dus misschien ooit wie weet waag ik me er ook eens aan........ ik ben trouwens het nieuwe jaar iets minder goed begonnen. Ben op nieuwjaarsdag door een shetland paardje gebeten en moest een tetanus spuit gaan halen en het ziet er nog niet echt mooi uit!! Volgens Maris heeft het te zeggen dat ik mijn dierlijke kant meer moet laten zien haha, dus als je terugkomt en we zien elkaar zal ik waarschijnlijk een enorme brul geven ten teke van blijdschap. Bereid je maar voor haha
    Lieve Yvon fiets met plezier, geniet met volle teugen en take care
    Tot de volgende keer
    xloes

  • 03 Januari 2011 - 08:35

    Henny:

    nou Francis jij bent er ook vroeg bij!
    goh Yvonne, je maakt wat mee zeg! die bungalow ziet er prima uit, staat zeker niet op instorten zo te zien. Heb je ook nog engelse les gegeven in het schooltje?
    en ook mooie foto's heb je. groetjes..

  • 03 Januari 2011 - 09:49

    Karin:

    Volgens mij is jouw nieuwe jaar fantastisch begonnen.
    Wat kan een mens zich meer wensen dan het intense plezier dat uit jouw berichten spreekt?
    Ik hoop dat de rest van 2011 even inspirerend voor je wordt!

  • 03 Januari 2011 - 10:49

    Rieki:

    Hallo Yvonne, Voor jou ook de allerbeste wensen voor 2011. Zo te lezen krijg je ook al plannen voor je gepensioneerde leven. Heel veel plezier, Rieki

  • 03 Januari 2011 - 10:57

    Josie:

    Wat een leuk verslag Yvonne, deze reis, volgens mij kun je daar jaren op teren.
    Krijg bijna de neiging om te gaan sparen voor zo'n mooie fiets en ook weg te gaan.
    Veel plezier nog en een gelukkig nieuwjaar.
    Josie

  • 03 Januari 2011 - 12:15

    Rian:

    Hoi Yvonne, Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Heerlijk om je bijzondere ervaringen te lezen. Al die blijdschap, heerlijk! Geniet nog volop de laatste 4 weken.
    Hartelijke groet Rian

  • 03 Januari 2011 - 12:28

    Jolanda:

    Yvonne, dank voor het boeiende verslag en voor de goede wensen. Ik wens jou nog een fantastische vakantie en vervolgens een heel mooi en vooral gezond 2011!
    Je dwingt wel respect af hoor, met je fietsverhalen. Zo'n klim vooral - joh, ik doe het je niet na. Leuk ook om te lezen dat je steeds zulke bijzondere en vooral heel aardige mensen tegenkomt. Je bent echt een kanjer hoor. Ga zo meteen je verslag nog eens lezen en opnieuw naar de mooie foto's kijken. Veel plezier verder!

  • 03 Januari 2011 - 13:09

    Esther:

    Hoi Yvonne,

    Ook een heel gelukkig nieuw jaar voor jou!
    Je begint het jaar in ieder geval erg goed, lekker actief, mensen ontmoeten en heerlijk eten.
    Geniet met volle teugen!
    Dank voor je mooie verhalen...

    Liefs Esther

  • 03 Januari 2011 - 13:14

    Nellie:

    Wat geniet ik van je mooie verhalen en je prachtige foto's. Je zou zo een boek kunnen schrijven.
    Voor jou ook een heel gelukkig en avontuurlijk 2011.

  • 03 Januari 2011 - 17:36

    Anneke En Henk:

    Aan het begin van het nieuwe jaar wensen we je allemogelijke gezondheid toe, dan komt de rest vanzelf zeggen we altijd maar.
    Ja dit is nog eens anders nieuwjaar vieren, zolang al onderweg en dan nogeens 4 weken, fijn dat je gelegenheid hebt gekregen om zo'n geweldige trip te kunnen maken.
    We kijken uit naar je volgende verslag, en wensen je geluk toe.

  • 03 Januari 2011 - 18:10

    Monique:

    Yvonne, Alle goeds gewenst voor 2011!!
    Geniet de eerste vier weken van dit nieuwe jaar nog van je prachtige belevenissen op de fiets in Laos en Thailand.
    Wat schrijf je trouwens ontzettend leuk en die foto's van die mensen, jong en oud, geweldig!
    Gr Monique :)

  • 03 Januari 2011 - 18:43

    Anneke En Henk:

    We wensen je een goede gezondheid voor dit nieuwe jaar, de rest komt dan vanzelf zeggen we maar, want dan kan je alles doen toch.
    Fijn dat je nu nog 4 weken hebt om te fietsen en te ontmoeten, geweldig dat je deze gelegenheid hent gekregen.
    Geniet lekker door, en wat zijn de foto's ook mooi zeg.

  • 03 Januari 2011 - 21:24

    Joyce:

    Wat geweldig om je verhalen te lezen zeg, ik zou er bijna zelf door gaan fietsen:-) Als ik een fiets had dan he.....
    Ik wens je alle goeds toe voor dit nieuwe jaar! Een jaar dat al zo goed begint kan niet meer stuk.
    Geniet vooral!

    Liefs Joyce

  • 04 Januari 2011 - 21:33

    Greetje:

    Hoi Yvonne

    Gelukkig nieuwjaar en alles wat goed, fijn, mooi, lief en gezond is voor 2011!!!!
    Wow, wat heb je weer veel meegemaakt en gedaan. Zo leuk om je te volgen. En wat een prachtige foto' s. Zet hem op, hou vol en heel veel plezier.

    Dikke kus,
    Greetje

  • 05 Januari 2011 - 19:23

    Amy:

    ha yvonneke,
    het is nu eingelijk ook wel weer tijd dat je terug komt hoor, heb je nu al 3 maanden niet gezien en moet zeggen dat dat genoeg is!!!!
    vang vieng vond ik echt een super plek, kan me voorstellen dat jij het een beetje gek vond maar met een glas wisky of bier op een rubberen band van de rivier af is toch ook genieten en lachen:)
    super om te blijven lezen wat je allemaal doet, blijf jaloers:(
    geniet nog!!!
    liefs amy

  • 07 Januari 2011 - 10:31

    Jack:

    Ha Yvonne

    Een beetje laat mischien maar nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Feestje bij mij is erg leuk geweest en heeft tot in de vroege uurtjes geduurd.
    Heb weer erg genoten van je foto's en je verhaal. Jij schrijft echt beeldend!

    Een lieve groet uit "het Zand"

  • 17 Januari 2011 - 19:41

    Nina (unit 6):

    Hoi Yvonneke
    jij ook nog de beste wensen!!!!
    gaaf hoor je reisverslagen ik voel gewoon de enthousiasme!!!
    erg leuk om te lezen!!!
    Succes met je reis

    lieve groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Op de fiets!

Op de fiets door Thailand en Laos!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2011

Weer thuis.

26 Januari 2011

De terugweg.

18 Januari 2011

Avontuur bestaat!

10 Januari 2011

Weer in Thailand

03 Januari 2011

En een gelukkig nieuwjaar!
yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 62387

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: