Laos! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van yvonne - WaarBenJij.nu Laos! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van yvonne - WaarBenJij.nu

Laos!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

16 December 2010 | Laos, Vientiane

Even een snelle update. Ik heb nu een dag of 3 door Laos gefietst en ik geloof dat het land nu al mijn hart heeft gestolen.
Ik geniet en zie af, ik lach en ik vloek, vlieg met 40,50 kilometer per uur van een afdaling en duw met veel moeite de fiets omhoog tegen een helling.
Ik zwoeg, zweet en zwaai! Dat laatste naar de lokale bevolking als ik weer eens door een dorpje fiets. Vooral de kinderen zijn dol enthousiast.
"Sabaidee"!!! Soms volgen ze me een stukje en het gebeurde zelfs dat een stuk of drie van die kleine koters me de helling op duwden!
En het landschap is adembenemend mooi. Vooral in de ochtend wanneer de wolken nog laag over de jungle hangen.
De weg is tot nu toe redelijk goed. Asfalt, soms strak en glad, ideaal om te fietsen. Soms met gaten , scheuren en verzakkingen. Het blijft dus oppassen. Bovendien loopt er ook van alles over de weg. Pluimvee, zwijntjes, honden. Vooral de honden hebben de neiging om het zich uiterst gemakkelijk te maken midden op het asfalt!
Ik heb in drie dagen zo'n 200 kilometer gefietst, van Huayxai naar Luang Nam Tha, voor mensen die het op willen zoeken op de landkaart. Heb dus uiteindelijk toch niet voor die bootreis gekozen, ik heb een andere in gedachten.
Vandaag heb ik een rustdagje ingelast, gewoon wat gerelaxed en op mijn gemak een beetje door de omgeving gefietst.
En eindelijk kwam ik echte fietsers tegen! Een drietal uit Nieuw Zeeland die echt voor het ruigere werk gaan. Zoveel mogelijk off-road en wild kamperen! Petje af, maar ik ben toch iedere dag weer blij dat ik in een echt bed kan slapen, al zijn ze vaak keihard.

Morgen ga ik richting Udomxai waar ik twee dagen over moet doen, als het niet langer is want de weg schijnt niet zo goed te zijn.Ook weer veel klimmen.
Maar langzaamaan gaat dat ook beter.
Ik plaats nog wat foto's, kunnen jullie zelf zien hoe mooi het hier is!
Groetjes uit prachtig Laos
Yvonne

  • 16 December 2010 - 11:22

    Josie:

    Jij zult gespierde benen krijgen!
    Prachtige foto's, het is hier erg regenachtig vandaag dus leuk om te lezen over betere oorden.
    Groetjes,
    Josie

  • 16 December 2010 - 11:30

    Loesje:

    Ha die Yvon
    Ik zie eerlijk gezegd geen foto`s van Laos?? Moeten ze er al op staan??
    Wat je echter schrijft is al bijna voldoende om een druk te krijgen van dat land. 200 km in drie dagen met zulke bergen lijkt mij een hele prestatie,maar ik had ook niet anders verwacht van jou haha.
    Ge zijt unne dappere hoor!!!
    Ik vind het kei leuk om je te volgen, dus lieve Yvonneke ga zo door.
    Liefs uit een heeeeeeeel erg grijs, koud en vooral glad Tilburg.

    Loes

  • 16 December 2010 - 11:36

    Anneke En Henk:

    Yvonne,
    Gelukkig geen chaos in Laos, geweldig dat het allemaal zo goed gaat, en vooral dat je zo geniet.
    De temperatuur daar zijn we wel jaloers op, we weten het hier al wel met sneeuw ijzel en regen.
    Veel plezier verder, we kijken uit naar je bericht.

  • 16 December 2010 - 11:47

    Rieki:

    Ha Yvonne, knap joh. Voor een niet-fietser als ik, is 200 km in 3 dagen onvoorstelbaar veel. Het enige wat ik met je zou willen ruilen is het weer. hartelijke groet, Rieki

  • 16 December 2010 - 12:06

    Joyce:

    Hey Yvonne,

    Gij bent goed bezig zeg! En prachtige foto's!
    Veel plezier en pas goed op jezelf.

    Groetjes Joyce

  • 16 December 2010 - 12:08

    Jolanda:

    Ha Yvonne, het is weer genieten om te lezen over je verdere avonturen. Je beschrijft het allemaal zo beeldend dat ik me bijna zelf in Laos waan. De foto's zijn prachtig, vooral de gezichten van mensen: volwassen én kinderen weet je weer prachtig te treffen. Compliment! En 200 km in 3 dagen met al dat klimwerk vind ik een pretatie van formaat. Ik doe het je niet na. Krijg overigens nu wel je nieuwsbrief via de mail. Geniet verder van je tocht! Ik kijk uit naar het volgende verslag.

  • 16 December 2010 - 13:52

    Ria:

    Ha Yvonne,
    Je schrijft:ík zwoeg, zweet en zwaai, het lijkt me alleszins de moeite waard, wat een prachtige foto's en mooi reisverslag, ik geniet met je mee.
    Onze kerstviering gaat niet door, omdat er veel sneeuw verwacht wordt vandaag, tot nu toe valt er veel regen, ik blijf lekker binnen.
    Yvonne, ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal en foto's, je bent echt op dreef!!
    liefs van Ria

  • 16 December 2010 - 17:07

    Monique:

    Ah, wat schattig al die kindjes en die puppies!!
    En een prachtige omgeving.

    Yvonne, wat een avontuur!
    Doe je wel een beetje voorzichtig, met 40-60 km per uur van de berg af scheuren :)

    Gr Monique
    Een van je hardwerkende collega's. :)

  • 16 December 2010 - 19:03

    Rian:

    Hoi Yvonne.
    Wat een geweldige, zeer sprekende foto's heb je gemaakt. Zeker die oude dame en het kind bij de borst, zeer mooi. Fijn dat er zo van geniet, alleen dat eten ..............daar kan ik me niet veel bij voorstellen als ik die oortjes zie. Brrrrrrrr Maar jij bent nog steeds in de pedalen dus het zal toch goed voedzaam zijn. Nog veel plezier
    Groetjes
    Rian

  • 16 December 2010 - 19:03

    Rian:

    Hoi Yvonne.
    Wat een geweldige, zeer sprekende foto's heb je gemaakt. Zeker die oude dame en het kind bij de borst, zeer mooi. Fijn dat er zo van geniet, alleen dat eten ..............daar kan ik me niet veel bij voorstellen als ik die oortjes zie. Brrrrrrrr Maar jij bent nog steeds in de pedalen dus het zal toch goed voedzaam zijn. Nog veel plezier
    Groetjes
    Rian

  • 16 December 2010 - 21:01

    Ellie Jordans:

    Erg leuk je reisverslag. krijg er zo weer zin in om rond te reizen. en herinneringen komen boven. Vooral op de fiets sta je overal dichtbij en krijg je snel aanspraak. Goede manier om rond te reizen.
    Ook mooi al je foto's . Veel plezier in de hitte, hier is t fris en nat!

  • 17 December 2010 - 03:44

    Francis:

    Deze week was er op het nieuws dat mensen die fietsen het gelukkigst zijn en het meeste gevoel van vrijheid ervaren en dat klopt aardig als ik jouw verslag lees.
    Bij mij is het gips eraf en komt het werk langzaam weer in zicht..
    bedankt voor je mooie foto,s.

  • 17 December 2010 - 10:46

    Jack:

    Ha Yvonne

    Wat fijn dat je het zo goed maakt! Laos is zeker mooi zeg als ik je foto's bekijk. Hier is vandaag wederom alles weer wit van de sneeuw.

    Leuk om weer van je te horen!

    Groet, Jack

  • 19 December 2010 - 09:51

    Martien L.:

    Hier heb je momenteel (veel sneeuw) de winterbanden nodig op de fiets (ja, die zijn er). Door het lezen van je mooie verhalen en het bekijken van je mooie foto's ben ik ervan overtuigd dat je geniet van elke minuut van de dag. Hou dit vol tot het einde van je geweldige avontuur. Groetjes uit Brabant.

  • 20 December 2010 - 08:45

    Marielle:

    Tjee Yvonne, wat een mooie verslagen. Om jaloers van te worden... Aan de andere kant, krijg zo ook de kans om even weg te dromen naar plaatsen zonder sneeuw, ijs, files en glijpartijen. Geniet nog van je bijzondere reis. Groetjes Marielle

  • 20 December 2010 - 18:20

    Jolanda:

    Ha Yvonne,
    Zelf net terug van een paar dagen Berlijn. Dat levert heel andere verhalen op dan jouw prachtige beschrijvingen: vooral heel erg veel kerstsfeer - veel, heel veel sneeuw en vertragingen op de weg. Tja, ik moest natuurlijk weer zo nodig met mijn eigen auto ;-) Maar al met al een positief gevoel aan overgehouden. Eén topdag van de twee. TT Hitler, heerlijk gegeten en gedronken, afsluiten met Richard Wagner. Ach, ben weer helemaal content. Ik wens jou alvast een hele mooie kerst (merk je daar iets van in Laos?) en wacht met spanning op het vervolg van je mooie reisverhaal!

  • 21 December 2010 - 16:19

    José:

    Wat fijn dat je zo enthousiast bent.
    Erg leuk om je verhalen te lezen en die prachtige foto"s te bekijken; zeker die van die leuke kindjes.
    Geniet maar lekker.

    Groetjes Jose

  • 21 December 2010 - 21:39

    Angeliene:

    Ha, Yvonne.Leuk om te lezen en te zien dat je geniet van je reis! Geweldig, de foto's! Thailand is een mooi land, zo te zien.Fiets maar lekker verder en als wij met de kerst in een witte wereld kerst vieren, zul jij dat waarschijnlijk onder een palmboom doen.Lijkt me niet verkeerd! Fijne groene, warme kerstdagen uit een wit en koud Ulft.

  • 24 December 2010 - 06:24

    Nina (unit 6):

    wat ben je toch een stoer mens!!!!
    prachtige foto's....
    Succes met je verdere reis..

    respect!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Op de fiets!

Op de fiets door Thailand en Laos!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2011

Weer thuis.

26 Januari 2011

De terugweg.

18 Januari 2011

Avontuur bestaat!

10 Januari 2011

Weer in Thailand

03 Januari 2011

En een gelukkig nieuwjaar!
yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 62377

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: