Het wordt steeds leuker! - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu Het wordt steeds leuker! - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu

Het wordt steeds leuker!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

11 December 2010 | Thailand, Chiang Khong

Gisteren en vandaag heb ik twee onwaarschijnlijk mooie fietsdagen gehad. Ondanks het wat bedompte weer heb ik eindeloos genoten van het landschap.
Gisteren ben ik van Mae Sai naar Chiang Saen gefietst. Ja ja, die namen....Het verkeer was al een heel stuk rustiger en ik kwam op een gegeven moment op een niet geasfalteerde weg uit. Iedere passerende en tegemoetkomende auto liet een wolk van roodbruin stof achter. Ongeveer halverwege ben ik gestopt om "The hall of opium " te bezoeken, tip van Marnie en Bart, waarvoor wederom mijn dank. De suppoost, een hele aardige jongen,wees mij discreet de weg naar de "restroom". Toen ik daar in de spiegel keek begreep ik pas goed waarom. Ik zag er niet uit! Het stof zat tot in mijn wenkbrauwen.
Overigens een mooi museum, het gaf veel informatie over de opium teelt in het verleden in "The Golden Triangle" zoals dit gebied heet en de gevolgen daarvan voor de bevolking.
Vandaag ben ik Naar Chiang Khong gefietst, de hele dag langs de Mekong! Prachtig!
Wel zwaar af en toe, er zat weer een gemene klim in waarbij ik echt niet op de fiets kon blijven zitten, maar het was zo mooi!! Zo had ik het me dus voorgesteld. Weinig verkeer, prachtig landschap, kleine dorpjes, veel jungle.
Ik was het wel een beetje zat om langs de snelweg te fietsen. Ik maakte wel eens een afslag naar links of rechts maar kwam iedere keer toch weer op de grote weg uit.
Veel keus is er ook niet, er is meestal maar een weg. Ook wel weer handig hoor, zeker voor mij, want ik dreig nogal eens te verdwalen. Met mijn orientatievermogen is het nog een wonder dat ik iedere keer toch weer in Nederland terecht kom.
Morgen ga ik naar Laos, even een kwestie van de Mekong oversteken en dan ben ik er.
De route heb ik nog niet helemaal duidelijk. Ik heb de keus uit twee routes waarvan er een zeker heel pittig is. De andere is voor een gedeelte met de boot wat volgens mij niet eens echt leuk is.
Ik zal er nog eens even op broeden.
Dit wordt dus voorlopig mijn laatste avond in Thailand.
Waarschijnlijk is hier ook weer een nightmarket. Ik ben dol op markten-op de Bossche mert ben ik wel een beetje uitgekeken- dus ik kan hier mijn hart ophalen.
Een warme groet uit Azie,
Yvonne

  • 11 December 2010 - 09:55

    Nellie:

    Heee Yvonne,

    Lijkt me heerlijk om in een wat rustiger deel van Thailand te zijn. Ik begrijp dat je snel Thailand zult verlaten. Ben eigenlijk vergeten welke landen je nog meer zult "doen". Ik lees er wel over in je volgende bericht.
    Geniet er van.

  • 11 December 2010 - 10:32

    Jolanda:

    Weer geen berichtje gekregen. Begin te denken dat het aan mijn mailadres ligt. Heb ook al in junkmail gekeken, maar ook daar niets.
    Je tocht blijft boeiend. Je beschrijvingen zijn meeslepend en samen met je foto's geven ze een fantastische indruk van wat je allemaal ziet en meemaakt. Ga je nu naar Birma? Of is dat nog steeds helemaal afgesloten voor toeristen? Veel plezier met het vervolg.

  • 11 December 2010 - 10:41

    Jolanda:

    Raar: noch via jolandavansteijn noch via isoldevansteijn krijg ik je reisverslagen. En als ik me opnieuw probeer aan te melden zegt hij dat beide al bekend zijn. Snap jij het nog? Ik niet, maar ik volg je gewoon via de site. Kijk iedere dag ff en dan moet het zeker lukken :-)

  • 11 December 2010 - 10:47

    Anneke En Henk:

    Yvonne,
    Ziet er allemaal wederom prachtig en spannend uit, geniet als maar door, pas goed op je zelf.

  • 11 December 2010 - 12:07

    Ilse:

    Gaaf zeg! Ik heb ff al je foto's bekeken. Lijkt me heerlijk, lekker fietsen en die mooie plekjes ontdekken. Geniet lekker verder en deel het met ons!!

  • 11 December 2010 - 13:08

    Rian:

    Hoi Yvonne,
    Prachtig die foto's en hoe je je ervaringen verwoord. Fijn om mee te mogen genieten!
    Groetjes Rian

  • 11 December 2010 - 14:46

    Jeanne Voets:

    Hoi Yvonne,
    Geweldig die foto's en je verhalen erbij, je beschrijft het zo boeiend super leuk om te lezen.
    Geniet nu van je reis naar Laos en laat ons meegenieten.

  • 11 December 2010 - 18:58

    Amy:

    ha yvonne,
    nou zo te lezen verveel je je geen moment daar! leuk hoor!
    veel plezier in laos en ben benieuwd naar je volgende werhaal!
    geniet ervan.
    groetjes van antoin!
    x amy

  • 11 December 2010 - 19:02

    Esther:

    Geweldig wat je doet Yvonne, geniet ervan! Liefs Esther

  • 11 December 2010 - 19:55

    Annelies:

    wat doet die brommer daar..... ik maar denken dat je op de fiets bent maar ondertussen........
    Blijf vooral genieten, dan kunnen ook wij een beetje mee genieten. Wij houden ons ondertussen met hele andere dingen bezig zoals het kopen van een kerstboom, geen sinecure ,maar ik heb een hele mooie gescoord vandaag, jawel op de Bossche mert.
    lieve groeten,
    Annelies


  • 12 December 2010 - 12:44

    Bram Van Der Vijver:

    Petje af Yvonne, en wat is het daar mooi.
    Fotoos zijn ook errig mooi.

    Tot gauw(nou ja, dat duurt nog effetjes)

    Bram

  • 12 December 2010 - 19:36

    Theo:

    Yvonne,

    Lidiwien heeft gisteren een reactie geplaatst.
    Die is wel bij het vorige verslag terechtgekomen.

    Ik begrijp dat alles lekker gaat en dat je geniet van de reis.
    Ga zo door en heb geen medelijden met ons die vanacht weer een graad of zeven vorst moeten zien door te komen.
    Wij redden ons wel.

  • 14 December 2010 - 09:13

    Corrie Uit Vught:

    Hai Yvon,
    Jij kunt het daar wel leuk,fijn en mooi hebben maar wij missen jou ontzettend!!!
    Als je dat maar weet!!!!

    Met andere woorden Yvon, geniet met volle teugen en volgens mij doe je ook niet anders met als uitzondering zo af en toe flink afzien bij een klim. Hoort erbij blijkt.
    Ben zuinig op jezelf en op naar het volgende avontuur................................
    Lieve groet Corrie uit Vught

  • 14 December 2010 - 19:46

    Hera:

    Hoi Yvonne,

    als je van rustig wegen en dirtroads houdt kun je in Laos je hart wel ophalen!!
    Ik vond het ook het leukst om dirtroads te fietsen... :). Laos is prachtig... één van mijn favorieten! Geniet ervan.. vooral ook van de 'sticky rice' en papaya salade.. HEERRRRRRRRLIJK!
    Groetjes, Hera

  • 15 December 2010 - 22:40

    Joan:

    Hoi Yvonne, wat ben je ongelooflijk mooi mens, dat je dit allemaal doet.
    Heb echt respect voor je.
    Je schrijft heerlijk en ik zie je zo daar ronddolen op een verdwaald weggetje.
    Heel veel plezier nog , we denken aan je.
    Joan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Op de fiets!

Op de fiets door Thailand en Laos!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2011

Weer thuis.

26 Januari 2011

De terugweg.

18 Januari 2011

Avontuur bestaat!

10 Januari 2011

Weer in Thailand

03 Januari 2011

En een gelukkig nieuwjaar!
yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 62331

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: