Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van yvonne - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van yvonne - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

08 Maart 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,
Na nauwelijks iets van Phnom Penh gezien te hebben ben ik daar gisteren vertrokken. Ik moet er wel weer terug op mijn weg naar Vietnam dus ik heb nog wel de kans om wat te bekijken daar. Ik zit nu in Siem Reap, ongeveer 6 uur met de bus vanaf Phnom Penh. Hier zijn de beroemde tempels in de jungle, de bekendste is Angkor Wat. De meeste tempels zijn gebouwd van 800 tot 1100. Vandaag heb ik er een aantal bezocht. Achterop een motor, ik heb maar niet gevraagd hoe oud de chauffeur is maar volgens mij zou hij bij ons nog niet eens zijn rijbewijs hebben. Maar goed, je moet af en toe eens gokje wagen en hij rijdt goed en niet te hard. Ik heb een pas voor 3 dagen gekocht, maar je zou er weken rond kunnen lopen, zo groot is het. Niet dat ik het zou willen hoor, want hoewel ze erg indrukwekkend zijn heb ik er niet zoveel mee geloof ik. Alle bouwwerken zijn zwart en grauw, enorme gezichten van Boedha en -dat vond ik wel mooi- heel veel reliefs. Muren vol versierd met afbeeldingen van danseressen, godinnen, dieren,krijgers etc.
Eén tempel, de Ta Prohm wordt helemaal overwoekerd door de enorme wortels van tropische bomen. Het zijn net reuzenslangen die zich in en om de tempel kronkelen. Morgen heb ik met mijn chauffeur afgesproken dat we de zonsopgang gaan zie, half 6 weg, dus om 5 uur op!! Dat heet vakantie!
Ik begin langzamerhand wat te wennen aan de warmte. Heb me net voor 10 dollar even in het nieuw gestoken. Iets luchtigs, heb toch niet de goede kleren bij me voor dit klimaat. Slecht voorbereid hè, maar goed, het kost hier allemaal niks.
Ik heb hier een andere kamergenoot, een gekko. Ik heb 'm nog niet gezien maar ik hoor 'm wel. Ach, dat zijn zo'n leuke beestjes!
Nog even in de categorie ongedierte: gisteren kreeg ik van een aardige ober een schaaltje popcorn bij mijn glaasje drinken. Nog voordat ik er op aanviel(gelukkig, op tijd!) zag ik dat het krioelde van de mieren. Ik heb geen nieuw schaaltje meer gekregen....
Leuk trouwens al die berichtjes van jullie!
Ik ga proberen of ik hier ook foto's op kan zetten, jullie zien wel of het lukt.
Groeten, Yvonne

  • 08 Maart 2007 - 10:35

    Jack :

    Ha Yvonne. Wat leuk om je een beetje te volgen!tip: eucalyptesolie houd de muizen op afstand. Die geur kunnen ze niet verdragen. In je fotoalbum kwam ik niet verder dan de eerste foto. misschien later wel. nou goeie reis en leuk weer iets te horen,jack

  • 08 Maart 2007 - 14:37

    Nellie:

    Wat een indrukwekkende foto's Yvonne, Jack het lukte mij wel om ze allemaal te zien! Leuk Yvonne, dat je zo snel weer een bericht hebt gestuurd. Dan is het net of ik ook een beetje op vakantie ben. Succes met je huisdieren.

    Nellie

  • 08 Maart 2007 - 17:35

    Annelies:

    he vonne,
    leuk om alweer wat van je te horen en met je mee te reizen.Alleen heb ik natuurlijk niet zoveel te melden, behalve dan dat ik ook een ongenode gast had, gisteren:een zieke muis. Femke heeft hem in de \dieze gegooid, ik durfde niet.Laf he.
    hartelijke groeten, ook van Jan.
    Annelies

  • 08 Maart 2007 - 20:13

    Tom:

    Gij moet wel oppassen voor jonge mannen hoor!
    Dat ongedierte kunde gewoon eten, allemaal extra eiwitjes, dat doen ze daar toch
    allemaal.
    En die gekko die ziede nie, die past zijn kleur aan, tegen de witte muur is die wit en in de tomatensoep is die rood en dan eet je die gewoon mee op.

    Groetjes


  • 09 Maart 2007 - 08:09

    Anneke En Henk:

    Dure kleren kopen lekker luchtig en dan de bergen ingaan, maar het ziet er mooi uit in en bij de tempels.

  • 09 Maart 2007 - 08:35

    Brigitte:

    Wat gezellig om bij mijn ontbijt mee te genieten van jouw tropische ervaringen Yvonne je schrijft ook zo leuk, genieten genieten maar veel plezier en met je huisje gaat t heel goed Henny en ik houden het goed in de gaten don't you worry, Bye Bye Brigitte

  • 09 Maart 2007 - 14:31

    Ben:

    Yvonne, ondanks de onwelkome 'gasten' lees ik in je verslag verwondering over en bewondering voor die 'vreemde' cultuur. En dan het klimaat, hier is het regenachtig maar zacht. Wens je een goed weekend (mocht je nog het'daggevoel' hebben); eerste weekend zonder je zal wel even wennen zijn.

    Eerste foto's waren super!
    Liefs Ben

  • 09 Maart 2007 - 15:02

    Erica:

    ik ging naar huis na die mieren in popcorn

  • 09 Maart 2007 - 18:21

    Jolanda:

    Je avontuur is nu dus echt begonnen. Geweldig om zoveel exotische dingen te zien. Wat is een gekko???

  • 09 Maart 2007 - 19:52

    Jeanne Voets:

    Nou Yvonne ok al achter op de motor gezeten, zal het onthouden kun je een keer meerijden met mij. Wat je kamergenoot betreft beter een gekko dan een relmuis.
    Erg veel plezier en verder genieten maar.

  • 10 Maart 2007 - 09:43

    Hanneke:

    Ha Yvon oet t bos! 't Is erg leuk om te volgen hoe het met je gaat, ik heb ook een muis op bezoek in mn nieuwe huisje in Amsterdam! Had nog steeds graag in je koffer meegereisd...hi hi. Liefs Hanneke

  • 10 Maart 2007 - 15:54

    Anita:

    Op deze manier ga ik toch een beetje met je mee op reis. Je foto's zijn geweldig. Ik hoef er niets voor te doen, ze worden me 1 voor 1 getoont. De overgang vanuit regen naar vochtige hitte zal wel een grote overgang zijn. Hier zijn we inmiddels uit de regen en schijnt de zon !!
    Ja, de huisdieren zijn daar toch anders dan hier.
    Die tempel Angor Wat heb ik op tv gezien. Ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Morgen een prachtig zonsopgang mee maken, daar moet je wat voor doen. Bij tijd en wijlen is het hard werken op dit soort vakanties. Maar je wordt daarvoor dik beloont.

    Lieve Yvon, geniet en beleef !! tot mails

  • 10 Maart 2007 - 16:17

    Hennij Kwatta:

    Hoi yvonne,

    ga zo lekker door; het wijst zich vanzelf; dat weet je wel.
    Ook ik gun je al het goede en fijne van die andere culturen.
    Doeis

  • 10 Maart 2007 - 23:23

    Susan:

    he yvonne,
    mmm toch niet alle goede tips meegegeven...qua kleding dan! Maar ik hoop dat je aan het genieten bent. en je gaat nog zo veel moois zien...veel plezier!
    groetjes susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 62383

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: