De terugweg. - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu De terugweg. - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van yvonne - WaarBenJij.nu

De terugweg.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg yvonne

26 Januari 2011 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Toen ik gisteren opstond besloot ik dat het mijn laatste fietsdag zou worden. Het is mooi geweest. Genoeg gefietst! Mijn vage plan om nog naar een tempel ruine te gaan , die de moeite waard zou zijn maar ook erg uit de route lag heb ik laten varen. Evenals de Vierduizend eilanden, mede op advies van Loesje!
Vierduizend eilanden! Ik werd al moe als ik er aan dacht! En moet ik ze dan allemaal zien? Nee toch... maar stel dat ik nou net de mooiste oversla...nee hoor, het is goed zo! Dat is voor een eventuele volgende keer.
Heb veel kilometers gemaakt de afgelopen dagen. Veel asfalt en redelijk vlak. Toeristisch gezien niet de meest interessante route maar ik vond het wel wat hebben om zo dwars door het land te fietsen.
Vanuit Pakse, waar ik voor de tweede keer afscheid nam van Paul en Joseph ben ik nog naar Champassak gegaan. Een heel relaxed dorp met een mooie Khmer ruine. Als ik de tijd had gehad was ik daar graag een dagje langer gebleven.
Ik heb daar ook en passant mijn fiets schoon laten maken. Hogedrukspuit erop, de modder van weken kwam er vanaf. Hij ziet er weer als nieuw uit.
Hierna richting Thailand.
Net voordat ik de grens overging trof ik twee nederlandse vrouwen op de fiets die Laos binnen kwamen. Een tijdje staan te praten met hun. Zij hadden al dat moois nog voor zich. Ik werd gewoon jaloers op ze.
Naar Ubon Ratchatani was een lange weg, zo'n 130 kilometer. Een swingend muziekje helpt dan wel.
Zo'n 15 kilometer voor mijn eindpunt haakte ik bij toeval aan bij een groepje mannen die op hun vrije zaterdagmiddag een gezamelijk tochtje op de mountainbike maakte.
Tenminste...zoiets zal het zijn want ik geen Thais en zij geen Engels dus een gesprek was niet mogelijk. Maar ik werd als vanzelfsprekend in het clubje opgenomen en dat had ik nu net even nodig. Ze sleepten me min of meer over een dood punt heen, waarschijnlijk zonder dat ze het zelf in de gaten hadden.
Eenmaal in de stad had ik al snel een fijn hotel gevonden. Comfortabel en op een steenworp afstand van de markt waar ik 's morgens nog even wat leuke foto's heb kunnen knippen.
De volgende dag naar Sisaket maar omdat ik daar vroeg aankwam, zo rond 12 uur ben ik nog maar een eindje doorgefietst en kwam in een plaats uit die niet eens in de Lonely Planet genoemd wordt. Zo zou ik toch bijna een prachtig "resort" voorbijrijden, het stond niet eens in Romeins schrift aangegeven. Een prachtig plekje en het kost allemaal bijna niks hier.
De dag daarna naar Buriram waar ik verrast werd door een hele leuke avondmarkt en een levendig centrum. Wordt ook nauwelijks genoemd in de LP.
Deze markt zal ik niet makkelijk vergeten. Je ziet hier wel vaker in parken of pleinen dat er openbare aerobic lessen gegeven worden. Iedereen kan er aan meedoen. Maar hier zag ik het op een markt gebeuren.
Een stoere Thaise in een strak pakje en een headset op had zich in een van de paden midden tussen de kramen opgesteld en gaf instructies, de keiharde muziek uit de boxen overstemmend.
Ik vond het hilarisch maar tegelijkertijd ontroerend om te zien hoe de vrouwen tussen het groente en fruit vrolijk meededen. Ik kreeg bijna het gevoel dat ik in een film terecht was gekomen. Sommigen zaten rustig op hun kraam en bewogen alleen hun voeten of hun armen. Ja, bijna alleen vrouwen die meededen bedacht ik me achteraf, de mannen lijken wat minder actief. En een paar kinderen, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. En nee, ik heb niet meegedaan, ik vond dat ik die dag al voldoende had bewogen!
De laatste fietsdag, gisteren dus was naar Nakhon Ratchasima. Een middelgrote stad, druk, warm met veel Chinese invloeden. Ik vind het nu echt genoeg geweest wat betreft het fietsen. Die komt vandaag niet meer van zijn plekje af denk ik. Bovendien vind ik het hier niet zo fijn fietsen. Het is me net iets te druk.
Ik had wat pech met het hotel vannacht. Geen airco en dat is geen pretje hier! Voor de komende nacht heb ik een andere kamer waardoor ik hoop ik wat beter kan slapen.
Morgen met de trein naar Bangkok. Daar nog twee dagen. Die wil ik benutten om te gaan shoppen! Ik weet nog niet wat maar ik vind vast wel iets wat ik echt nodig heb!!
Dan de fiets weer inpakken en terug naar huis!
Ook wel weer fijn hoor! Lekker weer in mijn eigen bed, geen airco nodig, verzekerd van heet water uit de douche, mijn eigen koffie! Leuk om iedereen weer te zien.
En volgende week ben ik weer gewoon aan het werk. Ook leuk hoor!
Ik probeer of ik nog wat foto's kan plaatsen maar internet is traag hier dus ik weet niet zeker of het lukt.
Anders doe ik dit alsnog in Bangkok of als ik thuis ben.
Tot gauw allemaal.
Yvonne
Ps: de foto's staan er op!

  • 26 Januari 2011 - 07:17

    Nina:

    Hee Yvonne leuk om weer een nieuw verhaal te lezen..wel beetje een tegenvaller dat je niet ff mee heb gedaan met de aerobic!!!! had op zn minst wel een foto verwacht van een yvonne swingend op een leuk dansje hahahha
    nou meid ik heb met plezier je super leuke verhalen gelezen...
    geniet van je laatste dagen en van het shoppen natuurlijk!!!!!
    dat heb je wel verdiend na al die kilometers.
    hele goede reis terug naar huis en ik zie je volgende week weer!!!!

    Lieve groetjes van mij

  • 26 Januari 2011 - 09:08

    Joyce:

    Hey yvonneke,

    Hoe moet dat nu toch verder? Ik geniet iedere week van je verhalen, maar zoals ik zie zal dit een van de laatste zijn.......
    Ik ben benieuwd wat je gaat shoppen in Bangkok,ik zag toen dat de wasmachines erg goedkoop zijn :-) In laten pakken en hop hop, gewoon mee het vliegtuig in.
    Geniet nog lekker van je laatste dagen en een hele goede reis terug alvast!

    Groetjes Joyce

  • 26 Januari 2011 - 09:12

    Marielle:

    Wat leuk een nieuw verhaal, het zal bijna het laatste zijn. Goed om te lezen dat je met zo'n voldaan gevoel terug kijkt op de afgelopen weken en nu op je gemakje aan de terugreis kan beginnen. Voor de laatste dagen zou ik zeggen: geniet er nog met volle teugen van. Neem alle indrukken nog eens goed in je op en shop till you drop ;-) Tot snel!! Groetjes Marielle

  • 26 Januari 2011 - 09:20

    Jack:

    He Yvonne

    Dus het zit er al weer bijna op. Wens je nog hele fijne dagen in Bangkok en leuk je hier weer in de wijk te zien!
    Tot gauw een keer dan..........

    Groetjes uit het'Zand"

  • 26 Januari 2011 - 09:38

    Steef:

    Ha Yvon,
    Ben heel benieuwd naar je verhalen en de foto's. We moeten maar snel eens daten.
    Hele goede reis gewenst.

    Wat zal het een cultuurshock zijn, van je fietsje hup de bajes in.
    Succes alvast!
    Groetjes Steef.

  • 26 Januari 2011 - 09:53

    Josie:

    Nou buuf,
    Geniet van je laatse dagen daar, zo te lezen heb je onvergetelijke herinneringen opgeslagen, ik kan me zo voorstellen dat je nog een keer terug gaat.
    Groetjes,
    Josie

  • 26 Januari 2011 - 10:01

    Loesje:

    Ha die Yvon
    Wat een pracht verhaal heb je weer neer geschreven. Mijn nicht uit Canada reist net als jij ook veel, maar dan in Amerika en Canada en is gestopt met werken omdat ze ook zulke prachtige verhalen schreef,maar vooral ook veel goede adviezen had voor mensen en ze schrijft nu reisboeken, waar ze haar kost van kan verdienen. Nou ja ik zal niet teveel in herhaling vallen, maarrrrrrr zou een leuke bijverdienste voor je kunnen worden. We hebben het er nog wel eens over. Verder goed dat je naar tante Loesje hebt geluisterd, luistert er toch eens keer iemand naar me hahaha Grapje!!
    Maar nu ff serieus Yvon, ik kan me voorstellen dat het genoeg is geweest, als je dat gevoel hebt is het ook goed dat je daar naar luistert.
    By the way nog even je foto`s van vorige keer bekeken en dat favoriete toetje van jou, moet je me nog maar eens uitleggen, want als ik er naar kijk heb ik zoiets van brrrrrrrrrr haha
    Dat aerobic dansend marktgebeuren had ik wel mee willen maken. Prachtige ervaring lijkt me.
    Lieve Yvon ik wens je nog een paar mooie dagen en veel plezier met shoppen, koop maar wat moois voor jezelf, dat heb je wel verdiend na al dat zwoegen, hoe leuk dat zwoegen dan ook was.
    Tot snel in den Bosch of Tilburg
    Liefs

  • 26 Januari 2011 - 10:33

    Susan:

    he yvonne,
    wat een prachtige verhalen! en goed om te lezen dat je zo hebt genoten van deze bijzondere reis!
    Geniet van je thuis komst en van je eigen bedje,koffie, en je warme truien!
    x susan

  • 26 Januari 2011 - 10:37

    Nicolette & Stephan:

    hallo yvonne, ik was al aan het denken, waar hangt ze uit ... geen verhalen meer ?
    dus blij weer iets te horen. fijn nog zo'n paar rustige dagen, nog eens heerlijk eten en lekker 'niets' doen. alhoewel shoppen natuurlijk ook een hele klus kan zijn ! ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar je foto's. er valt na de reis dus ook nog veel te genieten.
    groeten en tot ziens !

  • 26 Januari 2011 - 10:41

    Corrie Uit Vught:

    Zo Yvon,
    als jij jouw doos maar weer terug kan vinden... ;}
    Waar heb jij jouw doos al die tijd gelaten?
    Hoe dan ook succes met het inpakken van jouw fiets en wens je een hele veilige en goede terugreis toe.
    Ik verheug me erop om jou weer te zien.
    Ik vind het inmiddels ook wel lang genoeg geweest... ;}
    Tot a.s.dinsdag 1-02 .
    Doei..............Corrie

  • 26 Januari 2011 - 12:12

    Rieki:

    Hoi, Yvonne, nou fantastisch hoor hoeveel km heb je nu in totaal gefietst? leuk dat je weer thuis komt. In 's-Hertogenbosch gaat spontaan de zon schijnen :), groet, Rieki

  • 26 Januari 2011 - 16:10

    Anneke En Henk:

    Yvonne,
    Wederom een pracht verhaal, en ja aan alles komt een eind ook aan een mooie vakantie, maar hier is het straks ook weer fijn hoor, goeie reis en welkom thuis.

  • 26 Januari 2011 - 16:59

    Rian:

    Hoi Yvonne. Mooi afgesloten die fietstocht. Wat zal je genoten hebben! Ik zie je graag weer volgende week. Een goede terugreis gewenst. hartelijke groet Rian

  • 26 Januari 2011 - 16:59

    Rian:

    Hoi Yvonne. Mooi afgesloten die fietstocht. Wat zal je genoten hebben! Ik zie je graag weer volgende week. Een goede terugreis gewenst. hartelijke groet Rian

  • 26 Januari 2011 - 17:02

    Jeanne Voets:

    Hoi Yvonne,
    Weer zo'n geweldig verhaal van je zal ze missen, maar heb dan wel weer gezelschap als we samen weer naar huis fietsen.
    Geniet nog van je laatste dagen in Bangkok, succes met het inpakken vooral van je fiets en tot volgende week

  • 26 Januari 2011 - 17:07

    Monique:

    Yvonne,

    Het lijkt alsof met hetzelfde tempo waarop jij de bergen op gefietst hebt, je reis nu bijna is afgerond. Werkelijk voorbij gevlogen, dan wel gefietst :)
    Volgende week zie ik je weer op het werk!

    Geniet nog van je allerlaatste dagen daar, winkel ze in Bangkok. En geniet!
    Waar gaat de volgende reis naar toe?

    Tot gauw, groetjes Monique

  • 26 Januari 2011 - 18:19

    Marietje En Gerard:

    Ivonne bedankt voor al je mooie reisverhalen, maar naar huis gaan is ookfijn.
    goede vlucht naar schiphol.

  • 26 Januari 2011 - 21:17

    José:

    Wat een prachtig verhaal weer!!!
    Geniet nog van die laatste dagen daar en een goede terugreis gewenst.

    Groetjes en tot binnenkort
    José

  • 26 Januari 2011 - 21:17

    José:

    Wat een prachtig verhaal weer!!!
    Geniet nog van die laatste dagen daar en een goede terugreis gewenst.

    Groetjes en tot binnenkort
    José

  • 26 Januari 2011 - 22:54

    Greetje:

    Lieve Yvonne,
    goede reis terug en dankjewel voor je prachtige verhalen.
    Liefs,
    Greetje

  • 27 Januari 2011 - 11:56

    Jolanda:

    Dank, Yvonne, dat je ons al die tijd hebt laten meegenieten van je avonturen, met prachtige reisverslagen, geïllustreerd met kleurrijke foto's. Telkens weer verrassend! Nu nadert dan het einde van je reis, maar ook dat is o.k., want je ziet gelukkig ook het positieve van weer naar huis gaan. Wat was het spannend allemaal. Je fietsje heeft het ook goed gedaan! Pak hem maar goed in, zodat hij ook de thuisreis weer goed doorkomt. Ik wens je nog hele mooie laatste dagen toe in Bangkok en een goede thuisreis. Hoop je gauw weer in goede gezondheid te zien.
    Lieve groet, Jolanda

  • 28 Januari 2011 - 08:23

    Amy:

    nog een paar dagen en dan eindelijk ben je er weer!
    super reis gemaakt en dan zit het er weer op...
    zie je dindsdag!
    liefs amy

  • 28 Januari 2011 - 16:19

    Sjan:

    Ha Yvonne,

    Heeeel, heeeel veel bewondering voor jou uithoudings- en doorzettingsvermogen. En dat allemaal in je uppie. Petje af!! Breng je je fiets heelhuids mee terug want dat maatje kun je toch niet meer missen. Gaat hij nog mee naar Parijs denk je of is dat onvoldoende uitdaging ?
    Hele goede terugreis en we spreken elkaar!

    vr. gr. Sjan

  • 31 Januari 2011 - 14:15

    Renate:

    Wat een prachtige reis met leuk geschreven verhalen heb je achter de rug.. heel wat mensen hebben op je site gekeken, zelfs het DCE en Stijn waren nieuwschierig en heb ik alles laten lezen. ik zag vandaag op het bord dat je deze week alweer komt werken. Getsie wat is de tijd voorbij gevlogen. Je laat het land van de lach achter je maar wij lachen je tegemoet als je weer komt werken!

    Groetjes Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Nakhon Ratchasima

Op de fiets!

Op de fiets door Thailand en Laos!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2011

Weer thuis.

26 Januari 2011

De terugweg.

18 Januari 2011

Avontuur bestaat!

10 Januari 2011

Weer in Thailand

03 Januari 2011

En een gelukkig nieuwjaar!
yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 62330

Voorgaande reizen:

20 Maart 2018 - 20 Maart 2018

Een nieuwe reis

01 Oktober 2016 - 03 Maart 2017

Op de fiets door Azië.

08 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Naar Barcelona en Andalusië

20 April 2013 - 25 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

28 November 2010 - 30 Januari 2011

Op de fiets!

04 Maart 2007 - 03 Mei 2007

Reis 2007

Landen bezocht: